Lapkričio 19-oji – Tarptautinė nerūkymo diena

Lapkričio 19-ąją, Tarptautinę nerūkymo dieną, norime dar kartą atkreipti rūkančiųjų dėmesį į galimybes atsisakyti šio žalingo įpročio.
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento sukurtos interneto svetainės www.nerukysiu.lt tikslas – motyvuoti asmenis nerūkyti, o rūkančiuosius atsisakyti šio žalingo įpročio. Svetainėje pateikiama aktuali ir patikima informacija, atliepianti lankytojų poreikius, tai rodo ir kasmet augantis apsilankiusiųjų svetainėje skaičius, kuris 2019 m. išaugo iki daugiau nei 63,2 tūkst. nerukysiu.lt galima atlikti testą ir sužinoti savo priklausomybės tipą bei laipsnį, taip pat rasti praktinius patarimus metantiems rūkyti, rūkymo išlaidų skaičiuoklę, leidžiančią įvertinti, kiek galima sutaupyti metus rūkyti, interaktyvų žmogaus kūną, parodantį žalą sveikatai bei pokyčius metus rūkyti bei interaktyvų Lietuvos žemėlapį, kur galima kreiptis pagalbos.
Apsilankykite interneto svetainėje www.nerukysiu.lt, prisijunkite socialiniame tinkle Facebook www.facebook.com/nerukysiu.lt ir kasdien skaitykite motyvuojančias žinutes bei jomis dalinkitės su draugais.

KAIP MESTI RŪKYTI?
Sėkmingą metimą rūkyti apsunkina:
* stipriai išreikšta priklausomybė nikotinui (stiprūs abstinencijos reiškiniai anksčiau buvusių bandymų mesti rūkyti metu; per parą surūkai 20 cigarečių ar daugiau; pirmą cigaretę ryte surūkai per 30 min. nuo pabudimo);
* aukštas patiriamo streso lygis;
* alkoholio vartojimo įpročiai (metant rūkyti patariama bent mėnesį susilaikyti nuo alkoholinių gėrimų vartojimo);
* psichikos sutrikimai (buvusi ar esama depresija, šizofrenija, priklausomybė kitoms psichoaktyviosioms medžiagoms);
* baimė priaugti svorio (svarbu sveikai maitintis ir didinti fizinį aktyvumą).
Sąlygos, turinčios įtakos metimo rūkyti sėkmei:
* noras mesti rūkyti: norinčiam mesti rūkyti gali padėti visi būdai, nenorinčiam – joks;
* aiškūs metimo motyvai;
* sveikatos pagerinimas ar išsaugojimas (nerūkantys mažiau serga ir gyvena ilgiau);
* pinigų taupymas;
* geras pavyzdys kitiems;
* estetinis (dingsta nemalonus kvapas iš burnos, patalpose; nebegelsta dantys; pagražėja oda);
* ekologinis (sumažėja aplinkos ir patalpų oro tarša);
* psichologinis (valios ugdymas, savivertės pagerinimas);
* žinojimas, kaip palengvinti abstinenciją (užimtumas, fizinis aktyvumas, ko nors čiulpimas ar kramtymas, vandens gėrimas, relaksacija ir kt.);
* aplinkinių parama (lengviau mesti kartu su artimu žmogumi, draugu, bendradarbiu; paprašius aplinkinių, kad būtų kantrūs, suprastų kaip tau sunku, nerūkytų tavo akivaizdoje).

NUO A IKI Z…
Čia rasi daugiau informacijos apie psichoaktyviasias medžiagas, skirtingus jų pavadinimus, rūšis, poveikį ir galimas rizikas sveikatai ir gyvybei, kur kreiptis pagalbos.
www.askritiskas.lt   www.kaveikiavaikai.lt

Kiekviename pajuokavime, kaip ir teste, yra dalis tiesos. Įsivertink, pamatuok, sureaguok – testai apie psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo įpročius.