Better Environment Better Future

Erasmus+ projektas „Better environment better future“ – tiltas tarp tautų

2017 m. gegužės 8-12 dienomis Turkijoje įvyko devintasis, baigiamasis projekto „Erasmus+“ Better environment better future“ susitikimas. Lietuvos komandą šį kartą sudarė Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos mokinės  Aleksandra Andrejauskaitė,  III d,  ir Dorotėja Masteikaitė,  II b. Kartu vyko ir dvi mokytojos: anglų kalbos mokytoja Daiva Eisimantienė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Sonata Petrauskienė.

Pirmadienį, susirinkus visų 9 šalių (Ispanijos, Portugalijos, Bulgarijos, Slovakijos, Latvijos, Lenkijos, Italijos, Lietuvos  ir Turkijos) delegacijoms Karapınar İbrahim Gündüz Anadolu Lisesi mokykloje,  įvyko pirmasis delegacijų sutikimas. Pradžioje buvome pasveikinti  tradiciniu turkų  šokiu. Vėliau mus  pakvietė į aktų salę, kurioje kiekviena šalis pristatė savo šalies aplinkosaugos organizacijas bei žmones,  dirbančius šioje srityje. Po pristatymų vyko ekskursija po miestelį, kurios metu susipažinome su tradicine turkiška virtuve.

Antrąją projekto dieną keliavome į milijoninį miestą Konya, kuriame aplankėme daugybę muziejų, mečečių bei kalvų. Pasivaikščiojome po Sille kaimelį, kuriame kadaise gyveno graikai.

Trečiąją vizito dieną lankėme ežerus. Labiausiai įsiminė Meke ežeras, kuris baigia išnykti dėl visuotinio atšilimo bei žemdirbių veiklos ( vanduo dideliais kiekiais naudojamas laukų laistymui). Aplinkiniai gyventojai bando atkreipti dėmesį į šią problemą – jie prisemia vandens iš savo šulinių, ir 9 km dviračiais veža vandenį į šį ežerą. Mūsų delegacijos iš visų šalių  taip pat atvežė vandens ir „pamaitino“ ežerą,   taip parodydami, kad žmonėms rūpi vandens stygiaus problema, kad negalima ežero palikti likimo valiai.

Susitikimo metu taip pat aplankėme kvapą gniaužiantį balandžių slėnį –  muziejų po atviru dangumi Kapadokijoje. Taip pat  lankėmės keramikos dirbinių fabrikėlyje. Paskutinę viešnagės dieną vykome  į Neolito laikotarpio Çatalhöyük kaimelį, klestėjusį nuo 7500 iki 5700 prieš mūsų erą . 2012 metais šis kaimelis buvo įtrauktas į UNESCO paveldą. Šiuo metu archeologai kasinėja šią teritoriją.

Vakare visi susirinkome į tarpkultūrinę vakarienę, kurios metu kiekviena šalis pristatė savo tradicinį maistą bei kultūrą. Turėjome progą išvysti Whirling Dervishes ( besisukantys vienuoliai) šokį  „Sema“ , kuris yra  tapęs turkų kultūros, istorijos bei papročių pagrindine dalimi.

Projektas – tai puiki galimybė susirasti naujų draugų, diskutuoti įvairiomis temomis, susipažinti su įvairiomis kultūromis. Konkrečiai šis projektas padėjo mums įdėmiau  pažvelgti  į planetai kylančias problemas – tokias kaip vandens stygius, miškų nykimas, elektros energijos eikvojimas,  ir drauge ieškoti būdų, kaip mes  –  Europos piliečiai – galėtume prisidėti prie šių problemų sprendimo.erasmus

Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos mokinė

Dorotėja Masteikaitė

 

 

„Better environment, better future” vizitas Slovakijoje

Kovo 26-31 dienomis kalnuotosios Slovakijos mieste Topol’čany vyko jau aštuntasis, prieš paskutinis, projekto “Better environment, better future” vizitas. Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnaziją vizite atstovavo keturios moksleivės – Karolina Radzevičiūtė, Paulina Bagdonaitė, Giedrė Gedeikytė, Aušrinė Mažulytė, jas lydėjo mokytojos Vitalija Gedeikienė ir Dalia Kubaitienė.

Po parą trukusios kelionės, pirmadienio rytą visi projekto dalyviai susirinko mokykloje įvykdyti kone svarbiausios užduoties – pristatyti prezentacijas apie savo gimtąsias šalis bei žemės panaudojimą jose. Pristatymai užėmė pusę pirmosios dienos laiko, tačiau visi iš jų buvo originalūs, informatyvūs, atskleidė kiekvienos šalies problemų skirtumus ir panašumus. Kiek vėliau visi dalyviai buvo palydėti į savivaldybę, kur juos iškilmingai pasveikino Topol’čany meras Peter Baláž. Dienos pabaigai liko dar vienas tradicinis projekto užsiėmimas – medelių sodinimas, todėl grupė su moksleiviais ir mokytojais iš Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Slovakijos, Bulgarijos, Italijos, Portugalijos, Ispanijos ir Turkijos nuskubėjo į “Margaretka” parką, kur kiekvienos šalies atstovai pasodino po medelį.

Antroji diena buvo kupina įspūdžių, kadangi ją praleidome Slovakijos sostinėje Bratislavoje. Kaip minėjo miesto gidas, Bratislava yra viena mažiausių Europos sostinių, tačiau yra ypatinga savo istorija, na o stovint jos aukštumose, galima matyti net gi Austrijos sostinę Vieną. Projekto dalyviai turėjo galimybę susipažinti ne tik su daug menančiu sostinės senamiesčiu, bet ir aplankyti svarbiausią valstybės vietą – parlamentą, kur vyko diskusija su vienu iš jo narių.

Trečiosios dienos nuotykiai tikrąja to žodžio prasme “gniaužė kvapą”, kadangi dalyviai dieną pradėjo po žeme – Banska Štiavnica istorinėse aukso kasyklose, kurias šios vietovės gidas pavadino “klaustrofobijos testu”. Ten moksleiviams buvo aprodytos pagrindinės minų vietos, pavojingos auksakasių darbo sąlygos. Tačiau, kaip sakoma “per kančias, į žvaigždes”, ir popiet dalyviai, pakilę į kilometro aukštį, susipažino su Slovakijos vizitine kortele, Aukštaisiais Tatrais. Tai didžiausios Slovakijos viršūnės, todėl atėmė žadą, kiekvienam, net ir daug mačiusiam projekto dalyviui.

Ketvirtoji diena prasidėjo ganėtinai rimta gaida – paskaita apie Slovakijos aplinkosaugą. Išklausę lektores ir uždavę keletą klausimų, dalyviai išskubėjo į lauką džiaugtis šiltu oru, kur išmoko persodinti augalus į vazonėlius, pagamintus iš senų vandens buteliukų. Puikiai praleidę rytą, popietę sutikome vietiniame zoologijos sode, kuriame vėl gi turėjome galimybę išvysti ne tik egzotinius gyvūnus, bet ir neapsakomai gražią Slovakijos gamtą.

Paskutinė, penktoji, projekto diena buvo tikrai ne prasčiausia. Dalyviai lankėsi istorinėje “Apponiana” bibliotekoje, kurios aplinka vertė pasijausti lyg legendinės J.K. Rowling knygos “Haris Poteris” erdvėje. Oda, auksu įrištų, net keturioliktą amžių menančių ir iš viso pasaulio pargabentų knygų gausa visiems paliko neišdildomą įspūdį. Aplankę biblioteką dalyviai žygiavo į vienus iš istorinių Slovakijos pilių griuvėsių, nuo kurių atsivėrė kvapą gniaužianti miestelio panorama. Grįžus į mokyklą, dalyviai pradėjo dar vieną tradicinį projekto užsiėmimą – tarpkultūrinį vakarą, kur kiekvienos šalies atstovai, turi paruošti stalą, su tradiciniais savo valstybės patiekalais. Paragavę įvairiausių, nebandytų skanėstų, dalyviai šoko tradicinius slovakiškus šokius ir linksmai užbaigė paskutinę projekto dieną.

Projektas suteikė neįkainojamą patirtį kiekvienam iš dalyvių. Išbandėme ir praturtinome turimas anglų kalbos žinias, susipažinome su bendraamžiais net iš aštuonių Europos valstybių. Nors projekto tikslas yra skatinti suvokti ir spręsti gamtos užteržtumo problemas, jis mus išmokė kur kas daugiau. Dalyvaudami jame tapome tolerantiškesni bei savarankiškesni, todėl šią kelionę prisiminsime dar labai ilgai.

Karolina Radzevičiūtė,

Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos IIId klasės mokinė

slovakija7 slovakija6 slovakija5 slovakija4 slovakija3 slovakija2 slovakija1 slovakija8 slovakija9 slovakija10 slovakija11

Erasmus+ projektas „ Geresnė aplinka, geresnė ateitis“ Romoje

Vasario 6-10 d ienomis  grupė Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos mokinių ir mokytojų  dalyvavo Europos Sąjungos programos „ Erasmus+“ projekte „ Geresnė aplinka, geresnė ateitis“

( „ Better Environment, Better Future“), kuris vyko Italijos sostinėje Romoje. Tai jau šeštasis projekto susitikimas, kuriame didžiausias dėmesys buvo skiriamas aplinkos taršos mažinimui, atliekų perdirbimui ir atsinaujinančios energijos panaudojimui.

Pirmoji projekto diena vyko ITIS GIOVANNI XXIII mokykloje.  Mokyklos direktorius Marcello Arturo Allega ir projekto koordinatorius Domenico Gaeta pasveikino projekto dalyvius, atvykusius iš Turkijos, Bulgarijos, Ispanijos, Portugalijos, Slovakijos, Lenkijos, Latvijos ir Lietuvos. Ši diena buvo skirta pagrindinei projekto temai „Atliekų mažinimas, perdirbimas ir pakartotinis jų panaudojimas“ Kiekviena šalis pristatė idėjas ir pavyzdžius, kaip jie savo gyvenamojoje aplinkoje ir mokykloje rūšiuoja atliekas, kokios yra šalies galimybės perdirbti jas ir pateikė pavyzdžių, kaip jie patys praktiškai prikelia antram gyvenimui panaudotus daiktus. Projekto koordinatorius apibendrindamas mokinių pristatymus pasidžiaugė, kad jauniems žmonėms rūpi ekologinės problemos  ir išreiškė viltį, kad planetos ateitis gerose rankose. Po pristatymų mokyklos kieme kiekvienos šalies projekto dalyviai pasodino po krūmelį.

Antrosios projekto dienos veiklų tikslas buvo atkreipti dėmesį į laukinės gamtos išsaugojimą. Projekto dalyviai lankėsi Romos zoologijos sode, viename didžiausių ir seniausių visoje Italijoje.   Jo pagrindinis tikslas yra prisidėti prie bendro visuomenės ugdymo bei aplinkosaugos. Zoologijos sode saugomi gyvūnai, kuriems gresia išnykimas, pateikiama informacija apie išlikusią jų populiaciją.  Šalia įsikūrusioje Pasaulio gamtos fondo ( WWF Italy)  būstinėje lektoriai Gianfranco Bologna ir Maria Antonietta Quadrelli supažindino su organizacijos veikla. Jos misija – kurti ateitį, kurioje žmogus harmoningai gyvens  su gamta.

Trečiąją projekto dieną  apsilankėme Švietimo ministerijoje. Ji įsikūrusi didingame senoviniame pastate. Švietimo ministerijos atstovas supažindino su dabartine Italijos švietimo sistema, patvirtinta 2008 metais. Apsilankėme ministerijos bibliotekoje, kurioje saugomos seniausios ir vertingiausios knygos.  Bibliotekos fondai tampa vis atviresni akademinei visuomenei.

Ketvirtąją dieną važiavome į Inžinerijos universitetą. Profesorius Aldo Di Carlo skaitė paskaitą „Universiteto bendradarbiavimas su mokykla: idėjos, kuriančios saulėtą ateitį“. Projekto dalyviai sužinojo apie galimybes panaudoti saulės energiją. Buvo demonstruojami mini kolektorių pavyzdžiai, pristatomi  atsinaujinantys energijos šaltiniai. Šiltnamio efektas pasiekė pavojingą lygį, todėl Europos Sąjungos šalyse bus galima statyti tik  A energinio efektyvumo klasę atitinkančius naujus statinius.

Paskutinę dieną moksleiviams buvo surengtos matematikos varžybos mokykloje. Dalyviai buvo suskirstyti į grupes ir atliko įvairias matematinių galvosūkių užduotis. Baigiamasis projekto renginys vyko vakare. Dalyviams buvo įteikti pažymėjimai, kiekviena šalis pristatė savo nacionalinius patiekalus, vyko diskoteka.

Dalyvavimas projektinėse Erasmus + programos veiklose  suteikia galimybę pažinti kitas kultūras, lavinti kalbų gebėjimus, ugdyti toleranciją.  Projektas „ Geresnė aplinka, geresnė ateitis“ skatina jaunus žmones susimąstyti apie mūsų vartotojiško gyvenimo būdo pasekmes ir ragina keistis dėl  geresnės ateities.

Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos mokytojos Sigita Paulauskienė ir Vida Rimkienė

 

Erasmus+ projekto narių viešnagė Bulgarijoje

Projektas Erasmus + Better Environment – Better Future (Geresnė aplinka- geresnė ateitis) Simono Gaudėšiaus gimnazijoje  gyvuoja  jau antrus metus. Jame dalyvauja devynios šalys,  pagrindinė projekto koordinatorė – Turkija. Projekto  metu mokiniai įsitraukia į tarpkultūrinę veiklą ir aplanko kitas šalis. Tai yra labai vertinga patirtis, nes kelionėse, susitikimuose    galima tobulinti savo kalbinius gebėjimus ir atrasti save. Šia galimybe džiaugiamės ir mes, Simono Gaudėšiaus gimnazijos mokiniai: Karolina Dielnikaitė, Benas Miliūnas, Neda Šimkūnaitė. Mus lydėjo ir visose projekto veiklose dalyvavo  anglų kalbos  mokytoja metodininkė Elena Pinčienė,  įamžinusi penktojo vizito akimirkas.

 Keliavome į tolimą šalį – Bulgariją, gyvenome antrame pagal dydį Bulgarijos mieste – Plovdive. Mus šiltai pasitiko šio projekto koordinatorė Svetlana Lesinska. Mūsų delegacijos gimnazistai  savaitę gyveno  bulgarų  šeimose ir nuo pat pirmos dienos patyrė įvairių jausmų.  Pirmą dieną buvo  nejauku, nes nežinojome šeimos papročių, bendravimo ypatumų, tačiau prie šeimos pripratome greitai.  Tai išties labai geri, šilti žmonės,   nuoširdžiai priėmę į savo šeimos ratą. Jau  antrąją dieną jautėmės kaip namuose. Kasdien dalyvavome projekto renginiuose.  Devynios  šalys savo inicialus mieste paliko piešdamos ant skėčių, pasodindamos medžius su savo šalies vėliava mokyklos kieme. Žaidėme, dalyvavome  renginiuose,  gaminome nacionalinius valgius pagal duotus receptus.  Mes, lietuviai, šiose veiklose  užėmėme pirmąsias vietas, tad tikrai buvome pastebėti ir pagirti kitų šalių. Trečiadienį įvyko svarbiausia projekto dalis – kiekvienos šalies pristatymas   nykstančių  rūšių tema. Šio renginio metu daug sužinojome apie kitų šalių nykstančias gyvūnų, augalų rūšis, domėjomės   švietimo sistemomis. Mūsų  surinkta informacija tapo devynių šalių Raudonosios  knygos pagrindu.

Šis projektas atveria daug galimybių mokiniams pažinti kitos šalies kultūrą,  bendravimo įpročius, tradicijas, tobulinti kalbos gabumus, susirasti daug draugų, kurie net per vieną savaitę tampa labai artimi. Savaitė Bulgarijoje buvo labai naudinga ir įdomi.  Patyrėme šiek tiek jaudulio, nes skrydžiai mūsų oro linijomis  buvo atšaukti. Tačiau kai atėjo metas skristi į Lietuvą, nebebuvo jokių trukdžių,  laimingai grįžome namo. Sunkiausias projekto momentas buvo atsisveikinimas su savo nauja šeima ir draugais iš kitų šalių. Atrodo, ten buvome tik savaitę, tačiau  atsisveikindami  išties   liūdėjome.

Sugrįžę namo ir prisiminę apie turiningai praleistą laiką,  tikimės ir toliau dalyvauti tokiuose projektuose, nes tai yra nuostabi patirtis ir neišdildomi prisiminimai.

                                                      Karolina Dielnikaitė,  IIIa klasės gimnazistė, projekto  dalyvė

SONY DSC
SONY DSC

SONY DSC
SONY DSC

 

Erasmus+ projekto narių viešnagė Latvijoje

Rugsėjo 26-30 dienomis įvyko ketvirtasis tarptautinio Erasmus+ projekto „Betterenvironment, betterfuture“ partnerių susitikimas Daugpilio mieste Latvijoje. Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos komanda – viena iš partnerių, aktyviai dalyvaujančių projekto veiklose. Daugpilio miesto 12-osios vidurinės mokyklos bendruomenė visą savaitę kvietė dalyvauti įvairiuose projekto renginiuose, edukacinėse išvykose mieste ir už jo ribų.
Pasinaudojome proga, kad Latvija yra artimiausia mūsų kaimynė, todėl mūsų delegacija buvo gausiausia – net 5 mokiniai ir 2 mokytojai. Kaip įprasta, mokiniai gyveno latvių šeimose. Jie ne tik pasakojo vieni kitiems apie savo šalis, mokyklas, šeimas, dalyvavo projekto numatytose veiklose, bet kartu leido laisvalaikį.
Pirmadienį pradėjome įspūdingu sutikimu mokykloje: šventinis koncertas svečiams, direktorės sveikinimo žodžiai bei susipažinimas su mokykla. Po pietų mūsų laukė pažintis su Daugpilio miestu. Taip pat apsilankėme miesto savivaldybėje
Šio susitikimo Latvijoje tema – Biologinė įvairovė, todėl antradienio rytą latvių komanda nusprendė mums parodyti Didijį Kemerių nacionalinį parką, kuriame raisto takas yra populiariausias apžvalgos objektas. Juo einant, galima apžiūrėti aukštapelkę, susipažinti ne tik su jos augalija, bet ir gyventojais. Pasižvalgę po samanų, pelkės pušelių, akivarų, tamsių ežerėlių ir pelkinių gailių karalystę, patraukėme sostinės link. Ryga – didžiausias Baltijos šalių miestas, nustebinęs savo architektūra bei istorija.
Trečiadienis buvo skirtas mokinių paruoštoms prezentacijoms. Kiekvienos šalies mokiniai pristatė biologinę įvairovę savo šalyje. Taip pat buvo pristatoma informacija apie projekto dalyvių mokyklas bei miestus, iš kurių jie atvykę. Mūsų komandos nariai – Martynas Dargis, Justė Bukauskytė, Paulina Damulytė, Justina Balsevičiūtė bei Justina Jovaišaitė – pristatė medžių įvairovę ne tik Šilalėje , bet ir visoje Lietuvoje. Popiet laukė atsakingas momentas – kiekviena šalis pasodino po medelį. Iš viso 9 medeliai kartu su šalių vėliavomis papuošė mokyklos kiemą.
Jau vakarop buvome pakviesti apsilankyti Daugpilio universitete, kuriame darbuotojai supažindino su gamtos mokslų fakulteto tyrimų centru. Taip pat aplankėme universiteto mokymų ir tyrinėjimų centrą, kuris įsikūręs „Ilgas“ rezervato teritorijoje.
Išaušęs ketvirtadienis žadėjo gražią ir įdomią dieną. Jau tapo įprasta, kad susitikimo šeimininkai visada stengiasi supažindinti su savo šalimi, jos kultūra, tradicijomis, valgiais. Taigi rytas prasidėjo apsilankymu Agluonos miestelyje, kuris didžiuojasi įspūdingo grožio bazilika. Agluonos bazilika – svarbus Latvijos katalikų religinis centras, kur piligrimai renkasi iš visos šalies. Sužavėjo ir netoliese įsikūręs Karalių kalnas.
O po ilgų vaikščiojimų pietus teko pasigaminti patiems. Apsilankėme duonos muziejuje, kuriame kiekvienas išsikepėme savo juodos duonos kepalėlį.
Ketvirtadienio vakarą grįžome į mokyklą, kur prasidėjo tarpkultūrinė vakaronė. Visų 9 šalių komandos pristatė nacionalinius savo patiekalus, dalinosi receptais. O Latvijos komanda pristatė liaudies šokius, kurių ne vieną teko sušokti ir mums.
Paskutinė projekto diena – penktadienis, prasidėjo iškilmingai. Latvijos mokytojai šventė Tarptautinę Mokytojų dieną. Į šventę buvome pakviesti ir mes. Mokinių dainos, šokiai, gėlės ir nuoširdūs padėkos žodžiai nuteikė šventiškai. Šventėje įteikti sertifikatai, liudijantys apie mūsų dalyvavimą projekto veiklose Latvijoje. Esame dėkingi už nuoširdų kaimynų latvių priėmimą bei laukiame naujų susitikimų Bulgarijoje, Slovakijoje, Italijoje ir Turkijoje.
Projekto koordinatorė Vitalija Gedeikienė

logotipas-2 Print 14568064_1148164341906482_3801510035489087886_n-1 14600868_837167756419174_6322697619988048007_n-1 foto-latvija-5-1

 erasmus LAUKSIME NAUJŲ SUSITIKIMŲ

                  Antroji gegužės  savaitė Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijai buvo tikrai neeilinė, kadangi joje svečiavosi programos Erasmus+ projekto „Better environment,  better future“  partneriai iš aštuonių Europos  valstybių – Bulgarijos, Slovakijos, Turkijos, Portugalijos, Ispanijos, Italijos, Lenkijos ir Latvijos. Pirmadienio rytą svečius į mokyklą atlydėjo ne mokyklos skambutis, bet tradicinė „Kepurinės“ melodija. Svečius pasitikome su  lietuviška duona. Po gimnazijos aktų salėje įvykusio koncerto visos delegacijos buvo pakviestos dalyvauti Europos dienai skirtame protų mūšyje, kuriam vadovavo Mero patarėja Rima Norvilienė. Vėliau, susipažinę tarpusavyje, moksleiviai ir mokytojai turėjo galimybę apžiūrėti Šilalės miesto viešąją biblioteką, Šilalės Vlado Statkevičiaus muziejų ir  Šilalės rajono savivaldybę, kur svečius pasveikino rajono meras Jonas Gudauskas. Antradienį, kol dešimtokai tikrinosi savo matematikos žinias pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinime,  atvykėliai išskubėjo pramogauti į Vilnių bei Trakus. Ten  jie ne tik pamatė istorinius architektūros paminklus, bet nepamiršo paragauti ir garsiųjų Trakų kibinų. Pati svarbiausia susitikimo diena – trečiadienis. Visiems projekto dalyviams sugužėjus į aktų salę, kiekvienos šalies atstovai trumpai papasakojo apie gyvenamąsias vietoves bei mokyklas, iš kurių atvyko.  Kadangi aktų salėje užsisėdėjome ilgai, vėliau kaip reikiant pajudėjome: pasodinome devynis medelius Šilalės rajono bendruomenių parke, aplankėme Pagramančio regioninio parko gražiausias vietas, o po to  iki vėlumos dūzgėme Lakštingalų slėnyje.  Ketvirtadienį turėjome galimybę savomis akimis išvysti praėjusio amžiaus istoriją, kadangi lankėmės Platelių Šaltojo karo muziejuje, įrengtame giliai po žeme ir dar menančiame praėjusio amžiaus įvykius. Nepamiršome svečiams parodyti ir mūsų, žemaičių,  pasididžiavimo – Medvėgalio piliakalnio.  Nors jis ir neprilygsta svečių  tėvynėse esantiems kalnams, mūsų delegacijos  į Šilalę grįžo kupinos puikių įspūdžių. Tačiau taip ketvirtadienis dar nesibaigė – vakare sodyboje „Rimkų slėnis“ tiek mokytojų, tiek mokinių  laukė  etnoklubo  paruošta programa, kurios metu smagiai šokome folklorinius šokius, žaidėme  žaidimus ir ragavome lietuviškų patiekalų. Paskutinę susitikimo dieną, penktadienį, leidomės į vieną gražiausių Lietuvos vietų – Neringą. Užkopėme į Raganų kalną, pasivaikščiojome Parnidžio kopa. Tai buvo paskutinė savaitės kelionė.

                  Aš, kaip „Better environment,  better future“ projekto dalyvė, šią savaitę įvardinčiau kaip vieną geriausių savo gyvenime. Jos metu pažinau save bendraudama su įvairių tautų atstovais, pagilinau anglų kalbos žinias, tapau tolerantiškesnė, praplėčiau savo pasaulėžiūrą. Be viso šito, susiradau  draugų iš įvairiausių pasaulio kampelių, su kuriais atsisveikinant teko išlieti ne vieną ašarą. Tikiuosi, kad tai ne paskutinis tokio pobūdžio projektas mūsų krašte, kadangi jis teikia begalinę naudą tiek mokiniams, tiek mokytojams.

                    Karolina Radzevičiūtė, Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos  IId klasės gimnazistė
Data: 2015-05-09

erasmusGimnazijoje bus įgyvendinamas tarptautinis projektas

   Pastarosiomis dienomis sulaukėme puikios naujienos iš Švietimo mainų paramos fondo – skirtas finansavimas gimnazijos mokytojų ir mokinių kartu su partneriais iš užsienio šalių  parengtam projektui  „Geresnė aplinka, geresnė ateitis“ (Better Environment Better Future). Projekto įgyvendinimo metu gimnazijos mokiniai ir mokytojai aplankys 8 šalis: Turkiją, Italiją, Lenkiją, Latviją, Ispaniją, Bulgariją, Portugaliją, Slovakiją, o 2016 m. gegužės mėnesį mūsų gimnazija priims svečius iš šių šalių pas save. Projekto trukmė – 2015 – 2017 metai.

Projekto tikslas – mokinių, mokytojų ir tėvų tarpe skatinti domėjimąsi aplinkosaugos problemomis. Projektą sudaro trys pagrindiniai etapai. Pirmame etape bus stengiamasi atkreipti mokinių dėmesį į opiausias aplinkosaugos problemas. Taip pat šios temos bus įtraukiamos į ugdymo turinį bei į kas mėnesį vykdomas veiklas mokyklose.

Antrame etape bus organizuojamos įvairios aplinkosaugos veiklos: medžių sodinimas, seminarai. Taip pat veiklos  atviros visuomenei: tarptautinių dienų šventimas, eisenos, filmų kūrimo konkursai, informacinių lankstinukų, skrajučių kūrimas ir pateikimas bendruomenei.

Paskutinio etapo metu bus stiprinamas mokinių ir bendruomenės gebėjimas atsakingai veikti aplinkoje ir išlaikyti pozityvų požiūrį į gamtosaugos problemų sprendimo būdus. Šiame etape bus ruošiamos skrajutės, stendai, apklausos visuomenėje. Taip pat bus organizuojami konkursai, kur bus įtraukiami įvairaus amžiaus ir profesijų atstovai.

Įgyvendinant visas šias veiklas, kartu bus atliekamos ir kultūrinės užduotys, kurių metu bus susipažįstama su partneriais, stengiamasi įveikti nusistovėjusius mitus apie šalis, jų gyventojus. Taip pat bus plečiamas mokinių tarpkultūrinės žinios bei supratimas.

Projekto oficiali kalba – anglų kalba, todėl mokiniai turės galimybę tobulinti savo kalbinius gebėjimus. Mokiniai bus aktyviai įtraukti į visas projekto veiklas, patys jas planuos. Mokytojai bus tik patarėjai, konsultantai.

Visa projekto veiklų informacija bus publikuojama mokyklos projektų stenduose, projektui sukurtoje interneto svetainėje, Facebook puslapyje, mokyklų tinklapiuose, vietinėje spaudoje ar televizijoje.

Taip pat projekto metu bus sukurti konkretūs produktai: mini miškas, žaislai, įvairūs daiktai ir suvenyrai iš antrinių žaliavų, brošiūros, plakatai, metraštis, filmai ir dokumentai, rūšiavimo šiukšlinės.

Projekto pabaigoje mokiniai žinos, kokios yra aktualios aplinkosaugos problemos, taps draugiškesni aplinkai.

 Data: 2015 09 14