Projektai | Šilalės Simono Gaudėšiaus Gimnazija
Šilalės
Simono Gaudėšiaus
Gimnazija
    • GIMNAZIJOS MOKINIŲ KELIONĖ Į SLOVĖNIJĄ

      Šių metų rugpjūčio 12-20 dienomis Šilalės Simono Gaudėčiaus gimnazijos  mokiniai Meda Bernotaitė, Greta Gailiūtė, Simona Terleckytė, Justė Bukauskytė, Deividas Varanius ir Remigijus Gudauskas, vadovaujami anglų kalbos mokytojos metodininkės  Elenos Pinčienės, vyko į tarptautinį Erasmus+  projektą „SAMOOSKRBEN“. Mokytoja  užfiksavo šios nuostabios ir įsimintinos kelionės akimirkas. Projektas subūrė moksleivius iš 7 skirtingų Europos valstybių: Lietuvos, Slovėnijos, Norvegijos,  Italijos, Portugalijos, Turkijos ir Kroatijos.  Projektu siekta parodyti mums, dalyviams, kad galime maisto produktus užsiauginti be trąšų, ekologiškomis priemonėmis,  naudodami specialią  auginimo technologiją. Jaunimas ugdėsi viešojo kalbėjimo įgūdžius, tobulino anglų kalbos žinias.

      Kiekvieną kelionės  dieną mūsų laukė vis nauja dienos programa, išmokome daug žaidimų, kuriuos ruošė  šalių dalyvių atstovai. Pirmąsias dienas praleidome gražiame Slovėnijos kaimelyje Gorenje. Kalnai, miškai ir  jauki kaimelio atmosfera sušildė kiekvieno iš mūsų širdis. Čia  vykusioje nacionalinėje  šalių vakaronėje  artimiau susipažinome su kitų šalių papročiais, tradicijomis, galėjome pasmaližiauti jų tradiciniais saldumynais, paragauti užkandžių. Kitą dieną  bendravome su pabėgėliais iš Afganistano bei Ganos, išgirdome jų jautrias istorijas, bandėme suprasti,  kas juos privertė palikti gimtąsias šalis. Buvo įdomu klausytis istorijų iš pirmų lūpų.  Tai paskatino mus susimąstyti,  kad vis dar gyvename pasaulyje, kur žmonės turi bėgti  iš savo pačių namų.

      Likusias projekto dienas praleidome mieste.  Apsistoję čia, nuvykome į visai netoli gyvenančios romų bendruomenės miestelį, Puščą. Jo gyventojai mus pasitiko labai svetingai, įteikė  rankų darbo dovanėlių. Tą vakarą galėjome susipažinti su romų kultūra: skambant gyventojų atliekamai muzikai, valgėme guliašą. Mums buvo nuostabu,   kad  daug sunkumų patiriantys žmonės taip moka džiaugtis gyvenimu.

      Priešpaskutinė vizito diena, ketvirtadienis, buvo pilna kontrastingų potyrių. Dieną pradėjome  šiukšlių perdirbimo įmonėje, kur sužinojome, kaip šiukšlės yra  atrenkamos, surūšiuojamos, o vėliau išvežamos perdirbti. Likusią dienos dalį linksmai laiką leidome viename iš Slovėnijos vandens pramogų parkų, kuriame   pasimėgavome  švelniai šviečiančios saulės spinduliais bei gaiviu  vandeniu.

      Per visas 8 dienas projekto dalyviai sukasė   4 specialias lysves daržams auginti. 2 tokias lysves  paruošėme  Gorenje kaimelyje, kitą Murska Sobota mieste,  paskutinę – romų bendruomenei. Slovėnijoje žmonės turi savitas žemės ūkio tradicijas. Lysvės daržams auginti, kurias sukasėme, taip pat buvo kitokios, neįprastos lietuviams. Reikėjo net 4 komponentų,  norint tokį daržą paruošti. Iš pradžių dėjome avies vilną, vėliau medžio atliekų (šakų), kartono lakštų,  galiausiai –  juodo dirvožemio. Visa tai,  ką išmokome, dabar galėsime pritaikyti ir Lietuvos žemės ūkyje.

      Taigi ši  savaitė svetimoje šalyje ir pažintys  su naujais žmonėmis bus nepamirštama.  Įgijome naudingų žinių,  daugiau sužinojome apie kitas Europos šalis, jų tradicinius patiekalus, žaidimus, mokėmės dirbti grupėse, bendrauti su kitų šalių žmonėmis, pagerinome anglų kalbos žinias,  praplėtėme pažinčių ratą. Ši kelionė paliko nepamirštamų įspūdžių.  Laikui einant,  galbūt detalės ir išnyks, bet visa tai, ko  išmokome,  liks su mumis  visą gyvenimą.

       

      Justė Bukauskytė,  IVd  klasės  gimnazistė, projekto dalyvė

       

       

      Erasmus+ projektas „Better environment better future“  – tiltas tarp tautų

      2017 m. gegužės 8-12 dienomis Turkijoje įvyko devintasis, baigiamasis projekto „Erasmus+“ Better environment better future“ susitikimas. Lietuvos komandą šį kartą sudarė Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos mokinės  Aleksandra Andrejauskaitė,  III d,  ir Dorotėja Masteikaitė,  II b. Kartu vyko ir dvi mokytojos: anglų kalbos mokytoja Daiva Eisimantienė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Sonata Petrauskienė.

      Pirmadienį, susirinkus visų 9 šalių (Ispanijos, Portugalijos, Bulgarijos, Slovakijos, Latvijos, Lenkijos, Italijos, Lietuvos  ir Turkijos) delegacijoms Karapınar İbrahim Gündüz Anadolu Lisesi mokykloje,  įvyko pirmasis delegacijų sutikimas. Pradžioje buvome pasveikinti  tradiciniu turkų  šokiu. Vėliau mus  pakvietė į aktų salę, kurioje kiekviena šalis pristatė savo šalies aplinkosaugos organizacijas bei žmones,  dirbančius šioje srityje. Po pristatymų vyko ekskursija po miestelį, kurios metu susipažinome su tradicine turkiška virtuve.

      Antrąją projekto dieną keliavome į milijoninį miestą Konya, kuriame aplankėme daugybę muziejų, mečečių bei kalvų. Pasivaikščiojome po Sille kaimelį, kuriame kadaise gyveno graikai.

      Trečiąją vizito dieną lankėme ežerus. Labiausiai įsiminė Meke ežeras, kuris baigia išnykti dėl visuotinio atšilimo bei žemdirbių veiklos ( vanduo dideliais kiekiais naudojamas laukų laistymui). Aplinkiniai gyventojai bando atkreipti dėmesį į šią problemą – jie prisemia vandens iš savo šulinių, ir 9 km dviračiais veža vandenį į šį ežerą. Mūsų delegacijos iš visų šalių  taip pat atvežė vandens ir „pamaitino“ ežerą,   taip parodydami, kad žmonėms rūpi vandens stygiaus problema, kad negalima ežero palikti likimo valiai.

      Susitikimo metu taip pat aplankėme kvapą gniaužiantį balandžių slėnį –  muziejų po atviru dangumi Kapadokijoje. Taip pat  lankėmės keramikos dirbinių fabrikėlyje. Paskutinę viešnagės dieną vykome  į Neolito laikotarpio Çatalhöyük kaimelį, klestėjusį nuo 7500 iki 5700 prieš mūsų erą . 2012 metais šis kaimelis buvo įtrauktas į UNESCO paveldą. Šiuo metu archeologai kasinėja šią teritoriją.

      Vakare visi susirinkome į tarpkultūrinę vakarienę, kurios metu kiekviena šalis pristatė savo tradicinį maistą bei kultūrą. Turėjome progą išvysti Whirling Dervishes ( besisukantys vienuoliai) šokį  „Sema“ , kuris yra  tapęs turkų kultūros, istorijos bei papročių pagrindine dalimi.

      Projektas – tai puiki galimybė susirasti naujų draugų, diskutuoti įvairiomis temomis, susipažinti su įvairiomis kultūromis. Konkrečiai šis projektas padėjo mums įdėmiau  pažvelgti  į planetai kylančias problemas – tokias kaip vandens stygius, miškų nykimas, elektros energijos eikvojimas,  ir drauge ieškoti būdų, kaip mes  –  Europos piliečiai – galėtume prisidėti prie šių problemų sprendimo.erasmus

      Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos mokinė

      Dorotėja Masteikaitė

      Erasmus + projektas „ Geresnė aplinka, geresnė ateitis“ Romoje

      erasmus

      Vasario 6-10 d ienomis  grupė Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos mokinių ir mokytojų  dalyvavo Europos Sąjungos programos „ Erasmus+“ projekte „ Geresnė aplinka, geresnė ateitis“

      ( „ Better Environment, Better Future“), kuris vyko Italijos sostinėje Romoje. Tai jau šeštasis projekto susitikimas, kuriame didžiausias dėmesys buvo skiriamas aplinkos taršos mažinimui, atliekų perdirbimui ir atsinaujinančios energijos panaudojimui.

      Pirmoji projekto diena vyko ITIS GIOVANNI XXIII mokykloje.  Mokyklos direktorius Marcello Arturo Allega ir projekto koordinatorius Domenico Gaeta pasveikino projekto dalyvius, atvykusius iš Turkijos, Bulgarijos, Ispanijos, Portugalijos, Slovakijos, Lenkijos, Latvijos ir Lietuvos. Ši diena buvo skirta pagrindinei projekto temai „Atliekų mažinimas, perdirbimas ir pakartotinis jų panaudojimas“ Kiekviena šalis pristatė idėjas ir pavyzdžius, kaip jie savo gyvenamojoje aplinkoje ir mokykloje rūšiuoja atliekas, kokios yra šalies galimybės perdirbti jas ir pateikė pavyzdžių, kaip jie patys praktiškai prikelia antram gyvenimui panaudotus daiktus. Projekto koordinatorius apibendrindamas mokinių pristatymus pasidžiaugė, kad jauniems žmonėms rūpi ekologinės problemos  ir išreiškė viltį, kad planetos ateitis gerose rankose. Po pristatymų mokyklos kieme kiekvienos šalies projekto dalyviai pasodino po krūmelį.

      Antrosios projekto dienos veiklų tikslas buvo atkreipti dėmesį į laukinės gamtos išsaugojimą. Projekto dalyviai lankėsi Romos zoologijos sode, viename didžiausių ir seniausių visoje Italijoje.   Jo pagrindinis tikslas yra prisidėti prie bendro visuomenės ugdymo bei aplinkosaugos. Zoologijos sode saugomi gyvūnai, kuriems gresia išnykimas, pateikiama informacija apie išlikusią jų populiaciją.  Šalia įsikūrusioje Pasaulio gamtos fondo ( WWF Italy)  būstinėje lektoriai Gianfranco Bologna ir Maria Antonietta Quadrelli supažindino su organizacijos veikla. Jos misija – kurti ateitį, kurioje žmogus harmoningai gyvens  su gamta.

      Trečiąją projekto dieną  apsilankėme Švietimo ministerijoje. Ji įsikūrusi didingame senoviniame pastate. Švietimo ministerijos atstovas supažindino su dabartine Italijos švietimo sistema, patvirtinta 2008 metais. Apsilankėme ministerijos bibliotekoje, kurioje saugomos seniausios ir vertingiausios knygos.  Bibliotekos fondai tampa vis atviresni akademinei visuomenei.

      Ketvirtąją dieną važiavome į Inžinerijos universitetą. Profesorius Aldo Di Carlo skaitė paskaitą „Universiteto bendradarbiavimas su mokykla: idėjos, kuriančios saulėtą ateitį“. Projekto dalyviai sužinojo apie galimybes panaudoti saulės energiją. Buvo demonstruojami mini kolektorių pavyzdžiai, pristatomi  atsinaujinantys energijos šaltiniai. Šiltnamio efektas pasiekė pavojingą lygį, todėl Europos Sąjungos šalyse bus galima statyti tik  A energinio efektyvumo klasę atitinkančius naujus statinius.

      Paskutinę dieną moksleiviams buvo surengtos matematikos varžybos mokykloje. Dalyviai buvo suskirstyti į grupes ir atliko įvairias matematinių galvosūkių užduotis. Baigiamasis projekto renginys vyko vakare. Dalyviams buvo įteikti pažymėjimai, kiekviena šalis pristatė savo nacionalinius patiekalus, vyko diskoteka.

      Dalyvavimas projektinėse Erasmus + programos veiklose  suteikia galimybę pažinti kitas kultūras, lavinti kalbų gebėjimus, ugdyti toleranciją.  Projektas „ Geresnė aplinka, geresnė ateitis“ skatina jaunus žmones susimąstyti apie mūsų vartotojiško gyvenimo būdo pasekmes ir ragina keistis dėl  geresnės ateities.

      Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos mokytojos Sigita Paulauskienė ir Vida Rimkienė

       

      Erasmus+ projekto narių viešnagė Bulgarijoje

      eras11herbas

      Erasmus+ projekto narių viešnagė Bulgarijoje

      Projektas Erasmus + Better Environment – Better Future (Geresnė aplinka- geresnė ateitis) Simono Gaudėšiaus gimnazijoje  gyvuoja  jau antrus metus. Jame dalyvauja devynios šalys,  pagrindinė projekto koordinatorė – Turkija. Projekto  metu mokiniai įsitraukia į tarpkultūrinę veiklą ir aplanko kitas šalis. Tai yra labai vertinga patirtis, nes kelionėse, susitikimuose    galima tobulinti savo kalbinius gebėjimus ir atrasti save. Šia galimybe džiaugiamės ir mes, Simono Gaudėšiaus gimnazijos mokiniai: Karolina Dielnikaitė, Benas Miliūnas, Neda Šimkūnaitė. Mus lydėjo ir visose projekto veiklose dalyvavo  anglų kalbos  mokytoja metodininkė Elena Pinčienė,  įamžinusi penktojo vizito akimirkas.

       Keliavome į tolimą šalį – Bulgariją, gyvenome antrame pagal dydį Bulgarijos mieste – Plovdive. Mus šiltai pasitiko šio projekto koordinatorė Svetlana Lesinska. Mūsų delegacijos gimnazistai  savaitę gyveno  bulgarų  šeimose ir nuo pat pirmos dienos patyrė įvairių jausmų.  Pirmą dieną buvo  nejauku, nes nežinojome šeimos papročių, bendravimo ypatumų, tačiau prie šeimos pripratome greitai.  Tai išties labai geri, šilti žmonės,   nuoširdžiai priėmę į savo šeimos ratą. Jau  antrąją dieną jautėmės kaip namuose. Kasdien dalyvavome projekto renginiuose.  Devynios  šalys savo inicialus mieste paliko piešdamos ant skėčių, pasodindamos medžius su savo šalies vėliava mokyklos kieme. Žaidėme, dalyvavome  renginiuose,  gaminome nacionalinius valgius pagal duotus receptus.  Mes, lietuviai, šiose veiklose  užėmėme pirmąsias vietas, tad tikrai buvome pastebėti ir pagirti kitų šalių. Trečiadienį įvyko svarbiausia projekto dalis – kiekvienos šalies pristatymas   nykstančių  rūšių tema. Šio renginio metu daug sužinojome apie kitų šalių nykstančias gyvūnų, augalų rūšis, domėjomės   švietimo sistemomis. Mūsų  surinkta informacija tapo devynių šalių Raudonosios  knygos pagrindu.

      Šis projektas atveria daug galimybių mokiniams pažinti kitos šalies kultūrą,  bendravimo įpročius, tradicijas, tobulinti kalbos gabumus, susirasti daug draugų, kurie net per vieną savaitę tampa labai artimi. Savaitė Bulgarijoje buvo labai naudinga ir įdomi.  Patyrėme šiek tiek jaudulio, nes skrydžiai mūsų oro linijomis  buvo atšaukti. Tačiau kai atėjo metas skristi į Lietuvą, nebebuvo jokių trukdžių,  laimingai grįžome namo. Sunkiausias projekto momentas buvo atsisveikinimas su savo nauja šeima ir draugais iš kitų šalių. Atrodo, ten buvome tik savaitę, tačiau  atsisveikindami  išties   liūdėjome.

      Sugrįžę namo ir prisiminę apie turiningai praleistą laiką,  tikimės ir toliau dalyvauti tokiuose projektuose, nes tai yra nuostabi patirtis ir neišdildomi prisiminimai.

                                                            Karolina Dielnikaitė,  IIIa klasės gimnazistė, projekto  dalyvė

      SONY DSC
      SONY DSC

      SONY DSC
      SONY DSC

      Ypatingos atostogos


      erasmusYpatingos atostogos 

      Geros tos atostogos, miegi iki pietų ir miegoti eini vidurnaktį, tačiau keturi laimingieji mokiniai: Evelina Jasevičiūtė, Agnė Tverijonaitė, Lukas Sladkevičius, Augustinas Bytautas ir anglų kalbos mokytoja Sigita Paulauskienė tokių atostogų malonumų nepatyrė. Mainų programos Erasmus+ dėka vykome į kelionę, kurios nekantriai laukėmė ir ilgai ruošėmės – į Bulgariją, Karlovo miestą, kuriame vyko projektas „Health is wealth“ (angl. Sveikata yra turtas).

      Pirmiausia apie programą. Programa Erasmus+ teikia paramą mokymo ir mokymosi metodų gerinimui, naujoms mokymo programoms, švietimo įstaigų darbuotojų ir su jaunimu dirbančių asmenų profesiniam tobulėjimui bei skatinant aktyvesnį įmonių ir švietimo įstaigų bendradarbiavimą, didina Europos švietimo, mokymo, jaunimo įstaigų ir sistemų kokybę bei aktualumą. „Health is wealth“ projektas vykdomas pagal pirmąjį programos veiksmą (K1) , skirtą studentų, stažuotojų, mokytojų ir kitos švietimo srities darbuotojų, jaunimo mainuose dalyvaujančių jaunuolių, su jaunimu dirbančių asmenų ir savanorių mobilumo galimybėms skatinti. Programos tikslams pasiekti įgyvendinami ir kiti du veiksmai – K2 ir K3. K2 yra orientuotas į švietimo, mokymo ir jaunimo įstaigų bei organizacijų ir įmonių partnerystės kūrimą ir gerinimą,  K3 – į dialogo rėmimą ir informacijos, reikalingos, kad būtų reformuotos švietimo, mokymo ir jaunimo sistemos, surinkimui.

      Pagrindiniai projekto „Health is wealth“ tikslai buvo:

      • jaunų žmonių priklausomybių suvokimo auginimas;
      • sveikos gyvensenos skleidimas tarp jaunų žmonių;
      • tarpkultūrinio dialogo , bendrojo supratimo ir tolerancijos stiprinimas;

      Drauge su visais projekto dalyviais sužinojome naujų dalykų.  Dalyvavome diskusijose ir pristatymuose apie sveiką gyvenseną. Džiugu, kad  galime teigti, jog buvome (ir esame!)vieni iš sveikiausių projekto dalyvių.  Išgirdome labai daug įvairių minčių apie jaunimo priklausomybes nuo narkotikų, alkoholio, rūkymo ir mažiau matomų, tokių, kaip priklausomybės nuo kavos, interneto, kompiuterinių žaidimų ir kitų.  Sužinojome, kaip kitų šalių mokyklos ir nevyriausybinės organizacijos kovoja su priklausomybėmis, išgirdome  apie priklausomų jaunuolių padėtį tose šalyse. Kartu aptarėme galimus neformalaus švietimo būdus,  skatinančius  sveiką jaunuolių gyvenseną,  tarpkultūrinio dialogo plėtrą.  Taip pat dalyvavome specialioje misijoje Karlovo miestelyje, kur turėjome išsiaiškinti vietinių jaunuolių įpročius, gyvenimo būdą. Susipažinome ir su kitų šalių kultūromis, kartu pristatydami ir savąją, Lietuvos, kultūrą.       Tikriausiai jau pavydite? Turime jus nuliūdinti, jog silpnų nervų žmonėms leistis į tokias keliones yra pavojinga! Čia labai tinka posakis: „Tikėkis geriausio, bet būk pasiruošęs blogiausiam“.  Kiekvieną dieną nežinojome, ko tikėtis. Būtent tai  ir buvo įdomiausia. Žinoma, susiradome ir nemažą būrį draugų iš svetur. Nors miego per atostogas trūko, tačiau esame labai dėkingi projekto organizatoriams, ypač kantriai mokytojai Sigitai, gimnazijos administracijai už galimybę dalyvauti šiame projekte, ir mūsų mylimiems tėveliams už rūpestį ir pasitikėjimą!

      Bulgarija2015a_m Bulgarija2015b_m

       Namų išsiilgusios mokinės: Evelina Jasevičiūtė,  IIId,  ir Agnė Tverijonaitė , IIIb.

      Data: 2015 11 10

      Gimnazijoje bus įgyvendinamas tarptautinis projektas


      erasmusGimnazijoje bus įgyvendinamas tarptautinis projektas

         Pastarosiomis dienomis sulaukėme puikios naujienos iš Švietimo mainų paramos fondo – skirtas finansavimas gimnazijos mokytojų ir mokinių kartu su partneriais iš užsienio šalių  parengtam projektui  „Geresnė aplinka, geresnė ateitis“ (Better Environment Better Future). Projekto įgyvendinimo metu gimnazijos mokiniai ir mokytojai aplankys 8 šalis: Turkiją, Italiją, Lenkiją, Latviją, Ispaniją, Bulgariją, Portugaliją, Slovakiją, o 2016 m. gegužės mėnesį mūsų gimnazija priims svečius iš šių šalių pas save. Projekto trukmė – 2015 – 2017 metai.

      Projekto tikslas – mokinių, mokytojų ir tėvų tarpe skatinti domėjimąsi aplinkosaugos problemomis. Projektą sudaro trys pagrindiniai etapai. Pirmame etape bus stengiamasi atkreipti mokinių dėmesį į opiausias aplinkosaugos problemas. Taip pat šios temos bus įtraukiamos į ugdymo turinį bei į kas mėnesį vykdomas veiklas mokyklose.

      Antrame etape bus organizuojamos įvairios aplinkosaugos veiklos: medžių sodinimas, seminarai. Taip pat veiklos  atviros visuomenei: tarptautinių dienų šventimas, eisenos, filmų kūrimo konkursai, informacinių lankstinukų, skrajučių kūrimas ir pateikimas bendruomenei.

      Paskutinio etapo metu bus stiprinamas mokinių ir bendruomenės gebėjimas atsakingai veikti aplinkoje ir išlaikyti pozityvų požiūrį į gamtosaugos problemų sprendimo būdus. Šiame etape bus ruošiamos skrajutės, stendai, apklausos visuomenėje. Taip pat bus organizuojami konkursai, kur bus įtraukiami įvairaus amžiaus ir profesijų atstovai.

      Įgyvendinant visas šias veiklas, kartu bus atliekamos ir kultūrinės užduotys, kurių metu bus susipažįstama su partneriais, stengiamasi įveikti nusistovėjusius mitus apie šalis, jų gyventojus. Taip pat bus plečiamas mokinių tarpkultūrinės žinios bei supratimas.

      Projekto oficiali kalba – anglų kalba, todėl mokiniai turės galimybę tobulinti savo kalbinius gebėjimus. Mokiniai bus aktyviai įtraukti į visas projekto veiklas, patys jas planuos. Mokytojai bus tik patarėjai, konsultantai.

      Visa projekto veiklų informacija bus publikuojama mokyklos projektų stenduose, projektui sukurtoje interneto svetainėje, Facebook puslapyje, mokyklų tinklapiuose, vietinėje spaudoje ar televizijoje.

      Taip pat projekto metu bus sukurti konkretūs produktai: mini miškas, žaislai, įvairūs daiktai ir suvenyrai iš antrinių žaliavų, brošiūros, plakatai, metraštis, filmai ir dokumentai, rūšiavimo šiukšlinės.

      Projekto pabaigoje mokiniai žinos, kokios yra aktualios aplinkosaugos problemos, taps draugiškesni aplinkai.

       Data: 2015 09 14

      DALYVAVIMAS „CORE“ PROJEKTE – UNIKALI IR NAUDINGA PATIRTIS

      DALYVAVIMAS „CORE“ PROJEKTE – UNIKALI IR NAUDINGA PATIRTIS

        Smurtas prieš moterį artimoje aplinkoje ir būdai jį pažaboti – tokias problemas gvildeno spalio 18 – 22 dienomis į Londono Immediate teatrą suvažiavę Gruntvig mokymosi partnerystės „Core“ dalyviai iš Didžiosios Britanijos, Lietuvos, Turkijos, Rumunijos, Latvijos, Italijos ir Bulgarijos.

      Visiems buvo labai įdomus susipažinti su Immediate teatro vaidmeniu Londono Heknio rajono (angl. Hackney) visuomeniniame ir socialiniame gyvenime. Veikdamas daugiakultūrine ir didžiule etnine įvairove garsėjančiame Londono rajone, teatras glaudžiai bendradarbiauja su vietos mokyklomis ir pagalboms moterims bei šeimai institucijomis ir padeda joms spręsti smurtą artimoje aplinkoje patiriančių žmonių problemas. Teatras taip pat padeda jauniems žmonėms atskleisti talentus ir surasti savo vietą gyvenime: taip užkertamas kelias socialinę atskirtį ir smurtą išgyvenančių jaunuolių polinkiui nusikalsti: šiuo požiūriu teatro darbas galėtų tapti sektinu pavyzdžiu ir jo patirtimi galėtų pasinaudoti įvairių šalių pedagogai ir socialinių institucijų darbuotojai.Gruntivig1_m

      Projekto dalyviai iš anksto kruopščiai ruošėsi būsimam susitikimui ir bendram darbui: įvairių profesijų ir kultūrinės terpės bei daugybės profesijų atstovai analizavo smurto apraiškas savo šalyse ir siuntė pasakojimus apie jų šalyse nutikusius smurto atvejus. Šių istorijų pagrindu projekto dalyviai ieškojo bendrų smurto apraiškų bruožų ir aplinkybių, skatinančių žmogų smurtauti prieš savo artimąjį, dažniausiai moterį. Nors niekas negali pateikti tikslios smurto artimoje aplinkoje statistikos, visi pabrėžė, kad šitoks ydingas elgesys yra plačiai paplitęs reiškinys visose visuomenėse, todėl nuo jo kenčia ne tik moterys, bet ir vaikai, o pasekmės būna ne tik fizinės, bet ir psichologinės, socialinės bei emocinės: smurtą patyrusį žmogų persekioja gėdos ir kaltės jausmas, jis praranda pasitikėjimą savo gebėjimais, ilgainiui paminamas jo žmogiškasis orumas, o tokioje šeimoje augantys vaikai jaučiasi nesaugūs: jie gali neadekvačiai suvokti bendražmogiškąsias vertybes ir susidaryti klaidingą gyvenimo šeimoje sampratą.

      Projekto dalyviai turėjo unikalią galimybę susipažinti su forumo teatro metodu: ieškodami smurto apraiškų
      Gruntivig2_mbendrysčių, projekto dalyviai sukūrė savo istoriją ir padedami Immediate teatro meno vadovės Jo Carter ir režisieriaus Tony Gouveia bei būrio šiame teatre išugdytų jaunųjų aktorių,  sukūrėme bendrą spektaklį, kurį galima rodyti mokyklose ir įvairiose socialinėse įstaigose, į jį įtraukiant žiūrovus ir sudarant jiems galimybę pajausti smurtą kenčiančio žmogaus potyrius. Be to, kurdami spektaklį susipažinome su šitokio darbo ypatybėmis ir metodais – tai unikali patirtis, kurią galima pritaikyti kasdieniame mokytojo darbe: ne tik popamokinėje veikloje, bet ir pamokų metu mokant mokinius anglų kalbos.

      Parodę spektaklį vietos bendruomenės ir įvairių socialinių institucijų atstovams, dalyvavome konferencijoje, kurioje analizavimo smurto šeimose priežastis ir būdus jo išvengti, diskutavome, kaip sušvelninti jo pasekmes asmenybės raidai

      Darbas šiame projekte buvo ne tik unikali proga susipažinti su forumo teatro metodu ir jo pritaikymo galimybėmis, bet ir suteikė didžiulę kultūrinę ir kalbinę patirtį, kurią pritaikysime dirbdamos su mokiniais.

       

      Projekto dalyvės

      Helga Gavėnaitė, Šilalės Dariaus ir Girėno progimnazijos mokytoja

      Giedrė Juškienė ir Vitalija Gedeikienė, Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos mokytojos

       

          Data: 2014 12 04

      Jaunimo mainų projektas „European Cultural Awareness“. II a klasės mokiniai svečiavosi Didžiojoje Britanijoje

      Jaunimo mainų projektas „European Cultural Awareness“.
      II a klasės mokiniai svečiavosi Didžiojoje Britanijoje
      Šių metu balandžio 7-15 dienomis The New Eccles Hall mokykloje, įsikūrusioje už 22,5 mylių į pietvakarius nuo Noridžo miesto (Didžioji Britanija), vyko kultūrinė jaunimo mainų programa, kurioje dalyvavo net 12 II a klasės mokinių bei lydinčios mokytojos Giedrė Juškienė bei Vitalija Gedeikienė. Be lietuvių šioje programoje dalyvavo britai, danai, rumunai bei graikai.
      Balandžio 7 – osios ryte mokykliniu autobusu išvykome į Kauno oro uostą, iš kurio nuskridome į Londono Luton oro uostą. Ten mūsų jau laukė danų ir rumunų grupės. Po ilgos kelionės autobusu (83 mylios) atvykome į vietą, kur gyvenome bei dirbome. Patys anglai pripažino: „We‘re in the middle of nowhere“ („Esame vidury niekur“), tad susisiekimo sąlygos nebuvo labai geros, tačiau pasakiškas oras, nuostabi gamta bei šauni kompanija leido savaitei pamiršti gimtąjį kraštą, atsipalaiduoti bei susirasti naujų draugų.
      Programos metu įgijome labai daug naujos patirties. Kalbame ne tik apie kai kuriems vykusį pirmą skrydį lėktuvu. Užsiėmimų metu mūsų laukė kopimas į sieną, šaudymas iš lanko, orientacinės rungtys, kitokios pramogų parką primenančios rungtys. Žaidėme dar nebandytų susipažinimo, komandos formavimo žaidimų. Programos metu aptarėme Europos Sąjungos duodama naudą, svarstėme, kodėl verta jungtis į Europos Sąjungą. Pristatyti pranešimai apie „Erasmus+“ programą, jaunimo mainus. Mes nenuvykome tuščiomis, kadangi mūsų laukė kultūros diena, kurios metu gaminome šaltibarščius, baltą mišrainę, patiekėme karštų bulvių su kastiniu, atvežėme lietuviško šokolado. Prezentacijos metu pristatėme mūsų šalį, taip pat kartu su programos dalyviais šokome „Gryčinikę“. Išgirdome kitų šalių pristatymus, bei ragavome jų tradicinius patiekalus. Mainų programos savaitės metu teko ne tik dirbti, gavome progų ir atsipalaiduoti: diskoteka, karaokė vakaras. Taip pat jaukiai bendraudavome ir laužo šviesoje.
      Viešnagės metu aplankėme Noridžo miestą, kuriame mūsų laukė „Treasure Hunting“ (lobio paieška). Pagal duotas užuominas turėjome surasti tam tikrą vietą ir atsakyti į klausimą. Pasibaigus užduočiai turėjome šiek tiek laisvo laiko. Apsilankėme „Castle Norwich Mall“ (Noridžo pilies prekybos centre). Kitą dieną išvykome į Londoną, kuriame, aplankėme žymiąsias vietas: karalienės rūmus, ministro pirmininko gyvenamąją vietą, Vestminsterio laikrodžio bokštą (geriau žinomą kaip Big Ben). Vėliau turėjome gausybę laisvo laiko Londone, todėl galėjome aplankyti nacionalinę meno galeriją. Taip pat apsilankėme garsiojoje Oxford street (Oksfordo gatvėje).
      Deja, viskas, kas turi pradžią, turi ir pabaigą. Ir kaip tyčia, mūsų grupei teko išvykti pirmai, apie 2:30 nakties (vietos laiku). Išsiskyrimas buvo labai sunkus. Šios programos metu sutikti žmonės buvo labai šilti, komunikabilūs, su jais buvo labai smagu bendrauti. Labai viliamės ir laikome kumščius, kad pavyktų su šia nerealia kompanija dar kartą susitikti kitoje mainų programoje. Šį kartą galbūt ir Lietuvoje.
      Labai džiaugiamės dalyvavę šioje mainų programoje. Jos metu sutikti žmonės, aplankytos vietovės paliko neišdildomą įspūdį. Pasisėmėme naujos patirties, taip pat gerinome anglų kalbos įgūdžius. Tariame nuoširdų AČIŪ gimnazijos direktoriui Stasiui Norbutui už „žalią šviesą“ vykti bei transportą, suteiktą nuvykti bei grįžti iš Kauno oro uosto. Esame be galo dėkingi ir mūsų auklėtojai anglų kalbos mokytojai Giedrei Juškienei už parašytą projektą ir suteiktą galimybę „pratęsti“ atostogas svečioje šalyje. Taip pat dėkojame ir lydinčiai Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos anglų kalbos mokytojai Vitalijai Gedeikienei pagalbą programos metu.

      Data: 2015 04 21

      Jaunimo mainų projekto susitikimas Turkijoje

      Jaunimo mainų projekto susitikimas Turkijoje

      Lapkričio 8-15 dienomis Turkijos Adiyamano mieste vyko Erasmus+ programos finansuoto Jaunimo mainų projekto „City is bort to village“ susitikimas.

      Tarp kalnų įsikūrusiame Adiyamane gyvena apie 200 000 gyventojų. Tai gana konservatyvus miestas, todėl moterys dažnai ne tik gobia galvą skara, bet ir vilki visą kūną, išskyrus veidą, dengiančius rūbus. Pagyvenusių vyrų nešiojamų haremo tipo (nutįsusiu tarpkoju) kelnių galėtų pavydėti ir drąsiausi Šilalės mados mėgdžiotojai. Važiuojant kalnų keliais retkarčiais tarp uolų ir akmenų galima pamatyti mums neįprastus raudonžemio plotelius, kuriuose auga žemaūgiai vaismedžiai.

      Kartu su Ispanijos, Italijos, Rumunijos ir Bulgarijos mokiniais ir studentais jame dalyvavo ir 5 Šilalės Simono Gaudėšiaus mokiniai. Naudojant neformaliojo švietimo metodus (žaidimus, vaidinimus, diskusijas) dalyviai ne tik susipažino, pristatė atstovaujamas organizacijas, bet ir tobulino komandinio darbo įgūdžius, nagrinėjo pilietiškumo, jaunimo aktyvumo svarbos, kultūros temas.Highslide JS

      Didžiuliame Adiyjamano Jaunimo centre žaidėme krepšinį, stalo tenisą, biliardą, piešėme ant vandens (ebru menas), klausėmės turkiškos muzikos, apžiūrėjome ir lauke įrengtas teniso, tinklinio aikštelės.

      Sudėtinė projekto dalis būna valdžios institucijų lankymas – dalyvavome susitikimuose su savivaldybės Jaunimo ir sporto departamento vadovu, provincijos gubernatoriumi. Žinoma, neatsisakėme gubernatoriaus dovanos – kelionės į  UNESCO paveldo objektą Nemruto kalną, ant kurio esantis Antiocho I (69 – 34 m. pr. m. e.) mauzoliejus buvo vienas ambicingiausių to periodo statinių. Laisvu laiku aplankėme miesto muziejų, senovinio Perre miesto urvus, kurie tūkstančius metų buvo naudojami kaip kapinynas.Highslide JS

      Susipažinti su kaimu vykome į Inidžę. Šiame kaime užsieniečiai svečiavosi pirmą kartą. Įspūdžiai nepamirštami. Pradinėje mokykloje pora vaikų išsigando ir nenustojo verkti, licėjuje merginos mus vedžiojo po mokyklą, o vaikinai pasislėpė kabinete. Užtat pagrindinėje mokykloje virė tikras gyvenimas – atvyko meras, į mokyklos kiemą užsuko ir kaimo gyventojai. Akimirksniu buvo išdalintos visos lauktuvės, turkų vaikai buvo išmokyti skanduoti „Lietuva!”, o autografus pasirašinėjom ne tik užrašų knygelėse, ant popieriaus lapelių, bet ir ant rankų. Išvyka baigėsi pietumis kaimo susibūrimų vietoje po virš 800 metų amžiaus platanu ant grindinio patiestų kilimų.

      Dar ilgai prisiminsim puikius, saulėtus orus (apie +18°C – +20°C), tikrų turkiškų kebabų skonį, beprotiškai aštrų maistą. Šiandien sunku suvokti dalyvavimo projekte svarbą – tai ne tik naujos pažintys, patobulintas anglų kalbos vartojimas, platesnis kultūrinis pasaulio suvokimas. O mokytis mums dar yra ko – pirmiausia šalies, į kurią vykstame, papročių, tradicijų pažinimo, jų laikymosi bei gerbimo.

      Mokytojas Stasys Baubkus

          Data: 2014 11 23

      Baigėsi pirmieji Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto metai

      Baigėsi pirmieji Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto metai

      Gegužės 23 – 26 dienomis Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijoje šurmuliavo Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Susipažinkime: susivieniję įvairovėje“ dalyviai. Į paskutinįjį šių mokslo metų susitikimą atvyko 26 mokiniai ir 15 mokytojų iš Lenkijos, Ispanijos, Rumunijos, Italijos, Bulgarijos ir Turkijos.

      Projekto dalyviai susipažino su mokykla, mokiniais ir mokytojais, lankėsi anglų kalbos, chemijos, fizikos, dailės pamokose, pamatė dalį Šekspyro gimtadieniui skirto projekto. Etnografinėje vakaronėje svečiai kartu šoko ir žaidė lietuvių liaudies žaidimus, ragavo lietuviškus patiekalus – cepelinus, bulvių plokštainį, girHighslide JSą, šakotį.

      Gimnazijos mokiniai trumpai supažindino su  Lietuvos istorija ir geografija, etnokultūra, šventėmis, lankytinomis vietomis, visi projekto partneriai pristatė savo šalių švietimo sistemas.

      Šalies pažinti tik klausantis neįmanoma. Svečiai lankėsi Šilalės rajono savivaldybėje, Šilalės Vlado Statkevičiaus muziejuje ir Bijotuose, Vilniuje ir Trakuose, Kryžių kalne ir Nidoje. Gaila, kad Trakuose ilgiau pabūti sutrukė liūtis.

      Svečiai žavėjosi Lietuvos gamta, mūsų mokinių šokiais ir dainomis, stebėjosi ir pavydėjo priemonių, kurias turi gimnazijos mokytojai.

      Prie susitikimo sėkmės daug padėjo visi gimnazijos darbuotojai, atvykusius mokinius namuose apgyvendinę, maitinę, jais rūpinęsi ir globoję tėvai. Kitais mokslo metais projekto dalyvių laukia dar keturi susitikimai, spalio pradžioje vykstame į Rumuniją.

      Projekto veiklų, susitikimų rezultatus sunku išmatuoti. Bet, nežiūrint nuovargio, šimtuose šio susitikimo nuotraukų švyti akys.

      Stasys Baubkus

      Projekto koordinatorius


       

      Projekto veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos komisija negali būti laikomi atsakingais už bet kokį straipsnyje pateikiamos informacijos naudojimą.

       

      Data: 2013 05 30