Menu Close

„Išgirsk, pamatyk, išbandyk“

Išvyka į Kauno VII fortą

Kovo 24 dieną trečių klasių gimnazistams organizuota edukacinė išvyka „Mix paslaptis“, kuri buvo projekto „Išgirsk, pamatyk, išbandyk“ dalis. Mokinius lydėjo mokytojai Albina Budrienė ir Raimundas Krompalcas.
Vaikai dalyvavo matematikos pamokoje „Kūgis“ ir biologijos pamokoje „Kraujo grupės nustatymas“. Per pirmąją aiškintasi, kaip sudaromas kūgis, kuo jis susijęs su piramide, skaičiuojant plotą ir tūrį. Mokiniai taip pat nagrinėjo nupjautinius kūgius, mokėsi braižyti elipsę ir buvo supažindinti su teorema apie „Magiškąjį trikampį“, kurią išrado Blezas Paskalis, būdamas vos 16 metų.
Biologijos pamokoje pasisemta žinių apie kraujotakos sistemą: širdies sandarą, kraujo kilmę ir funkcijas. Laboratorinio darbo metu pristatyti kraujo grupės nustatymo metodai, kuriuos gimnazistai galėjo išbandyti patys. Mikroskopu stebėdami paruoštą tepinėlį, jie turėjo galimybę pamatyti skirtingas kraujo ląsteles.
Praktiniais bandymais papildytos ir neįprastoje erdvėje išklausytos pamokos domino mokinius ir, tikėtina, papildė jų žinių bagažą. O po rimto darbo laukė poilsis prekybos ir pramogų centre „Mega“.

Albina Budrienė

Edukacinė išvyka „Literatūrinis Kaunas“

Vasario 9 d. IV klasių gimnazistai kartu su lietuvių kalbos ir literatūros mokytojomis Rasute Mažrimiene, Jolanta Šmitiene, Sauga Vaičikauskiene ir Vida Mažeikiene vyko į edukacinę išvyką „Literatūrinis Kaunas“. Mokiniai dalyvavo edukacijose Maironio literatūros muziejuje bei S. Nėries ir Bernardo Bučo name – muziejuje, o vakare žiūrėjo režisieriaus Jono Jurašo spektaklį, pastatytą pagal A. Škėmos romaną „Balta drobulė“.

Edukacinė išvyka „Literatūrinis Kaunas“

Vasario 7 d. III klasių gimnazistai kartu su lietuvių kalbos ir literatūros mokytojomis Rasute Mažrimiene ir Jolanta Šmitiene vyko į edukacinę išvyką „Literatūrinis Kaunas“. Mokiniai dalyvavo edukacijose: „Vaižganto tekstų mozaika“(J. Tumo – Vaižganto muziejuje) ir „Teatrinės improvizacijos“(Kauno nacionaliniame dramos teatre), o vakare žiūrėjo Vido Bareikio režisuotą spektaklį „Hamletas“, pastatytą pagal žymiojo Renesanso dramaturgo to paties pavadinimo pjesę.

Edukacinė išvyka „Šiandienos paauglių iššūkiai“

Vasario 1d. Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos Ic ir Id klasės mokiniai, lydimi auklėtojų V. Gedeikienės ir R. Arlauskienės, išvyko į edukacinę kelionę į Kauną.
Pirmas kelionės tikslas buvo Kauno Karo muziejus, kur mokinių laukė įdomi edukacinė-pažintinė pamoka ,,Rengiuosi būti kariu‘‘. Mokiniai buvo suskirstyti į dvi grupes ir rungėsi tarpusavyje, kur jų laukė įvairios užduotys: iššifruoti žodžius užrašytus skaičiais, sudėti iš atkoduotų žodžių žemėlapį, pagal aprašymą rasti daiktus kuprinėje, mėtyti į taikinį granatas. Atliekant užduotis svarbu buvo greita reakcija, laikas, sumanumas. Šis užsiėmimas mokiniams labai patiko. Vėliau mokiniai apžiūrėjo Karo muziejaus lauko ekspoziciją: karines mašinas, tanketes, radarus ir lokatorius, karinius lėktuvus bei išklausė gido pasakojamą istoriją.
Iš Karo muziejaus autobusas su mokiniais pasuko į Laisvės alėją. Čia mokiniai turėjo šiek tiek laisvo laiko ir galimybę savarankiškai susipažinti su istoriniais objektais. Antrasis kelionės tikslas- spektaklio ,,LĖ-KIAU-LĖ-KIAU‘‘(dramaturgė D. Čepauskaitė, režisierė E. Kižaitė) stebėjimas Kauno nacionaliniame dramos teatre. Prieš spektaklį mokiniai buvo nusiteikę pesimistiškai, reiškė įvairias nuomones, nes nežinojo, ką iš tikro pamatys. Prasidėjus spektakliui gimnazistai nuo pirmos minutės buvo prikaustyti , nes spektaklio tema atspindėjo šiuolaikinių paauglių gyvenimo ritmą, norą viską aprėpti, kuo daugiau patirti. Buvo keliamos aktualios temos: maištas, patyčios, meilė, sudėtingi santykiai su bendraamžiais ir tėvais, socialinės medijos ir savęs paieškos. Puikiai spektaklyje atskleista tai, kas kelia paaugliams didžiulę įtampą- nuolatinis nesusikalbėjimas, negebėjimas vieniems kitus išklausyti, suprasti, vienišumo, nereikalingumo būsenas. Visa tai aktoriai perteikė įtaigia vaidyba, paaugliams suprantama kalba. Po spektaklio gimnazistų nuomonė pasikeitė, jie buvo sužavėti tuo, ką patyrė ir suprato, kad skaudžią paaugliams temą galima perteikti netradiciškai ir jiems suvokiama forma- spektakliu. Kupini malonių emocijų mokiniai dar aplankė Akropolį ir po valandėlės autobusas pasuko namų link.
Tikiuosi, kad tokios pamokos išliks mokinių atmintyje, kaip pamokos, kurios teikia pažintinę, istorinę ir kultūrinę naudą.

Sauga Vaičikauskienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja

Edukacinė išvyka į Vilnių, „Istorinis Vilnius“

2022 m. lapkričio 25 dieną Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos I a ir I d klasių gimnazistai dalyvavo istorijos, dailės, geografijos, fizinio ugdymo integruotose pamokose kitoje erdvėje. Moksleiviai vaikščiodami po Vilniaus senamiestį grožėjosi ir fotografavo architektūros paminklus. Didžiulį įspūdį paliko Šv. Povilo, Šv. Onos bei arkikatedros architektūros paminklai. Aplankę Lukiškių kalėjimą, sužinojo daug įdomių istorinių faktų. Važiuodami autobusu mokiniai turėjo atlikti geografijos mokytojų pateiktas užduotis. Kelionės metu gimnazistai skaičiavo žingsnius, o jų mokiniai surinko labai įvairiai. Kai kam pasisekė surinkti net 20000 žingsnių per dieną. Moksleiviams labai patiko edukacinė išvyka, grįžę jie dar kartą su dalykų mokytojais aptarė ir apibendrino pamokas.

Regina Arlauskienė

Pamoka kitaip „Kelionė į praeitį – kelis šimtus metų ir kelis šimtus milijonų metų“

Birželio 15 dieną IIa ir IIc klasių mokiniai vyko susipažinti su Akmenės kraštu. Šioje netradicinėje pamokoje reikėjo atlikti geografijos, chemijos ir fizinio ugdymo užduotis.
Kultūrinė kelionės dalis – po du senus Žemaitijos miestelius – Papilę ir Akmenę. Papilė buvo pristatomas Simonas Daukantas – išskirtinė XIX a. asmenybė ir jo nuveikti darbai. Aplankėme paminklą S. Daukantui, S. Daukanto muziejaus kiemelį, pažintiniu taku nuėjome iki piliakalnio, kur didžiojo istoriko kapas.
Lankėmės Akmenės krašto muziejuje, kuriame apžiūrėjome fosilijų ir akmenų ekspozicijas, fitozauro (dinozauro protėvio), rasto Šaltiškių karjere, dantų ir žandikaulio fragmentus.
Mūsų Žemės sandarą ir vystymosi istoriją galima pajusti Šaltiškių molio karjere: stebina ne tik raudonas kraštovaizdis, bet ir žinia, kad šio molio amžius siekia 250 milijonų metų. Dar senesnės klintys Menčių karjere, kuris įtrauktas į gamtos paminklų sąrašą. Gėrėjomės Marsą primenančiu peizažu, iš tolo apžiūrime galingą techniką. Iš gidės pasakojimo prisiminėme, kokios naudingos iškasenos yra eksploatuojamos Akmenės krašte ir kam naudojamas molis ir klintys.
Kelionės metu sužinojome naujų dalykų, aplankėme molio ir klinčių karjerus, grožėjomės įspūdingais Ventos upės slėnio vaizdais. Išklausius mokinių atsiliepimus, galime sakyti , kad pamoka tikrai pavyko.

Geografijos mokytoja D. Kubaitienė

Istorijos, technologijų integruota edukacinė išvyka į Plungę

2022m. birželio 10 d. IIb kl. mokiniai dalyvavo istorijos, ir technologijų integruotoje edukacinėje išvykoje į Plungę.
Aplankydami Oginskių dvaro sodybą mokiniai sužinojo, kad dvaro valdytojai nuo XVI amžiaus nuolat keitėsi ir kad šie rūmai iki XX amžiaus pradžios išliko svarbia aristokratų, dvasininkų, talentingų kultūros ir meno žmonių rezidencija, susipažino su dvarų virtuve, su senąja žemaičių praeitimi, juvelyrikos ir kalvystės menu, fiksavo idėjas juvelyrikos ar kalvystės dirbiniui.
Mokiniai taip pat aplankė Šaltojo karo muziejų. Po kelionės mokiniai turėjo atlikti užduotis, kuriose reikėjo nurodyti Šaltojo karo pasireiškimo formas, nurodyti aktyvios SSRS propagandos tikslus bei nubraižyti laiko juostą, kurioje turėjo atsispindėti svarbiausi Šaltojo karo įvykiai.
Kadangi lijo smarkus lietus, suruošti pikniko nepavyko, tačiau pietaudami užeigoje mokiniai domėjosi siūlomais žemaičių tradiciniais valgiais, ragavo, peržiūrėdami Meniu, lygino su dvarų virtuvėse gamintais patiekalais.
Grįžtant mokiniai dalijosi edukacinės išvykos įspūdžiais, džiaugėsi, kad turėjo galimybę susipažinti su nedideliu, bet savo istorija įdomiu žemaičių miestu Plunge, užfiksuoti idėjų būsimiems darbams per technologijų pamokas.

Lietuvių kalbos ir literatūros integruota edukacinė išvyka į Užventį

2022m. birželio 1 d. IIIb ir IIIc kl. mokiniai dalyvavo lietuvių kalbos ir literatūros, anglų kalbos ir etikos integruotoje edukacinėje išvykoje „Lietuvių literatūros klasikų keliais (Šatrijos Ragana)“.
Aplankėme Užvenčio dvarą, susipažinome su Užvenčio miestelio istorija, Kraštotyros muziejaus gidė įtaigiai papasakojo apie Šatrijos Raganą, mokiniai skaitė ištraukas iš Šatrijos Raganos apysakos „Sename dvare“.
Pabuvojome ir Povilo Višinskio gimtinėje. Apžiūrėjome muziejų, prisiminėme, kad netoli Užvenčio gyveno ir dažnai jame lankėsi Povilas Višinskis, kuris draugavo su Marija Pečkauskaite – Šatrijos Ragana. Tai jis ir paskatino ją mokytis lietuvių kalbos.
Užkopėme ant Šatrijos kalno, mokiniai gidai supažindino su kalno pavadinimo istorija.
Ši edukacinė išvyka praplėtė mokinių akiratį, ugdė pastabumą, jie turėjo galimybę dar labiau pažinti Šatrijos Raganą ne tik kaip rašytoją, bet ir kaip asmenybę.
Savo patirtus įspūdžius ir informaciją perteikė rašydami įspūdžių pastraipą.

Pažintinė – mokomoji ekskursija į Raudonės pilį

Birželio 1 dieną vykome į Raudonės pilį, kurioje atlikome matematinius skaičiavimus, o lietuvių kalbos mokytojos taip pat turėjo paruošusios užduočių. Ekskursijoje dalyvavo II a ir II b klasių mokiniai su matematikos mokytojomis Albina Budriene ir Sigita Milašiūte. Mokiniai buvo suskirstyti grupėmis, grupėms pateiktos atskiros užduotys, kurias mokiniai atliko puikiai. Vieni matavo Raudonės pilies perimetrą, kiti skaičiavo, kiek plytų telpa pilies sienos kvadratiniame metre, dar kiti skaičiavo, kiek plytelių yra grindinio kvadratiniame metre. Matuodami bokšto skersmenį, laiptelių skaičių, atstumą tarp laiptelių, gimnazistai sužinojo apytikrį bokšto aukštį. Dvi mergaitės žymėjo maršruto kelią, atvykimo, stovėjimo laiką, autobuso spidometro rodmenis. Vėliau nubraižė kelionės judėjimo grafiką. Kita gimnazistų grupė skaičiavo kelionės išlaidas, braižė diagramas. Kelionės metu aplankėme Panemunės pilį. Baigiamoji užduotis buvo namuose surašyti, kokius erdvinius kūnus matė pilyje ir pagal pateiktus matmenis apskaičiuoti paviršiaus plotą ir tūrį.

Sigita Milašiūtė

Edukacinė išvyka į Jurbarko dvarą, Raudonės pilį, Sudargo piliakalnius

2022 m. gegužės 24 dieną IIc ir IId mokiniai dalyvavo matematikos, lietuvių k. ir literatūros, biologijos, dailės ir informatikos integruotose pamokose kitoje erdvėje, t.y. Jurbarko dvare, Raudonės pilyje, Sudargo piliakalniuose pagal projektą „Išgirsk, pamatyk ir išbandyk“. Edukacinės išvykos metu mokiniai turėjo ne tik aplankyti tam tikrus objektus, bet ir grupėse atlikti įvairias užduotis: apskaičiuoti kelionės išlaidas, suvalgyto maisto kalorijas, nubraižyti kelionės maršruto brėžinį. Jurbarko dvaro parke mokiniai turėjo apskaičiuoti gėlyno ir takų plotą, arkos tūrį, nufotografuoti ir atpažinti gėles, nupiešti vaizdą. Sudargo piliakalnyje suskaičiavo laiptams ir takams sunaudotos medienos kiekį, nufotografavo ir išanalizavo medžių įvairovę, samanas bei nupiešė piliakalnį. Raudonės pilyje apskaičiavo bokšto aukštį, sunaudotos medienos kiekį bokšto laiptams ir vieno kambario tūrį. Be to, pagal mastelį nubraižė pilies užimamo ploto schemą, pagamino maketą, nupiešė pilį bei nufotografavo ir išanalizavo augalus ir panoramą.
Visą apibendrintą informaciją mokiniai pristatė pateiktimis birželio 2d. gimnazijos aktų salėje.

KELIONĖ Į JURBARKĄ

RAUDONĖS PILIES MAKETAS

JURBARKO DVARO PARKAS

Skip to content