Menu Close

„Travelling raises an inclusive partnership“

TRIP (TRAVEL RISES AN INCLUSIVE PARTNERSHIP)

Erasmus+ 2019-1-PL01-KA229-065381

Partneriai:
Institut Guillem Catà, Manresa, Catalunya
Zespol Szkol Ogolnoksztalcacych, Nidzica, Polònia
Istituto Tecnico Statale Carlo Alberto Dalla Chiesa, Nàpols, Itàlia
Private Bahcesehir College AA Egitim Kurumlari A.S, Gaziantep, Turquia. Turkey
Silales Simonas Gaudesius gymnasium, Šilalė, Lituània.
Sukromná stredna odborna skola Pro scholaris, Zilina, Eslovàquia

Pagrindiniai šio projekto tikslai – tobulinti mokinių verslumo įgūdžius, praturtinti jų žinias apie Europos kultūros ir gamtos paveldą bei tobulinti bendravimo ir organizacinius įgūdžius.

Kiekviename centre kurdami imituotas kelionių agentūras, mokiniai mokėsi sukurti kompleksinį turizmo produktą atvykstantiems bendraamžiams – maršrutą, apgyvendinimą, lankytinas vietas, transporto priemones, biudžetą, orientavimą, specialius klientų poreikius, laikantis tikros turizmo agentūros standartų.

Projekto info:https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/eplus-project-details/#project/2019-1-SK01-KA229-060651
Web: https://triperasmusplus.eu/
Kitos nuorodos:

https://triperasmusplus.eu/outputs/index?fbclid=IwAR37vuqjZgVoOV_49ZSr5RtQ_k_dpz4smRGeUxnL88OQ19GOlPQh7iNHiLQ
https://view.genial.ly/62d466f045fc400012c19392/dossier-reporting-final-report?fbclid=IwAR1K4KOk7kJd6CEgNvAOXcjsWceMqoGBAFljFheIPoriH1nMq7dUrwcuBN4

Socialinis įtraukumas:
http://online.anyflip.com/yewzu/cuzk/mobile/?fbclid=IwAR1jh2y6dGHSAq9D1SEm_xZnLiiRX9B8lbCxiylFhANKz1xTBfTudRsubTA
Žodynas:
https://www.flipbookpdf.net/web/site/6a322cbba131ff599649f208797ea31fc41c5868202209.pdf.html?fbclid=IwAR3yO3QYTONB7uZ7_ZfmqELajY47malV9LnhfIkYgJmwyWbDbqN2A8Wf_AM
Vadovas – handbook
https://www.flipbookpdf.net/web/site/d6275bf63f82f4e13185004b030c45e247cf2e56202209.pdf.html?fbclid=IwAR2lxXR61DwNekpPNCxwDHJaGfEFUIbFgXMA8D1s_Q27RS4l0xej-VNX28A
Vadovo ( handbook) įvertinimas
file:///C:/Users/Mokytojas/Downloads/evaluation.pdf

Ilgalaikis integruotas anglų kalbos , matematikos ir geografijos projektas “Gidų studiją
https://www.gaudesius.lt/projekto-veiklos/

 

Konferencija „Patirties, įgytos vykdant „Erasmus+ projektus“

Rugsėjo 30 dieną Pajūrio Stanislovo Biržiškos gimnazijoje vyko rajoninė konferencija „Patirties,
įgytos vykdant „Erasmus+ projektus“. Ši konferencija buvo organizuojama Europos kalbų dienos
kontekste. Tad renginys prasidėjo viktorina, skirta Europos kalbų dienai ir šaunu , kad abi
komandos, kuriose buvo mūsų narės pasirodė puikiai: viena užėmė pirmąją vietą, o kita antrąją
vietas.
Antroji konferencijos dalis buvo skirta Erasmus + projektų sklaidai. Mūsų gimnazijos mokinės
Austėja Jurkutė I c klasė ir Agnė Kaziukonytė IV b klasė, kurios buvo Erasmus+ projekto „TRIP:
Traveling Raises an Inclusive Partnership” komandos narės, lydimos mokytojos Daivos
Eisimantienės šio projekto gimnazijoje koordinatorės, pristatė projekto įgyvendinimą. Buvo
pasidžiaugta, kad projektas turėjo ne tik trumpalaikę naudą – draugai iš įvairių šalių, anglų kalbos
tobulinimas, komandinio darbo nauda, kritinis mąstymas, IT naudojimo tobulinimas, bet ir tai, kad
šis projektas įgalino mokytojas Daivą Eisimantienę, Sigitą Milašiūtę ir Dalią Kubaitienę šiais
mokslo metais STEAM projekto įgyvendinimui sukurti „Gidų studiją“ antrų klasių mokiniams.
Konferencijoje ne tik pasidalinome savo patirtimi, bet ir išklausėme kitų rajono mokyklų vykdomų
projektų pristatymus, pasisėmėme idėjų ir įkvėpimo.

Austėja Jurkutė IIc klasė

Pagrindiniai produktai, sukurti TRIP projekto metu

MINI TOURISM DICTIONARY

Handbook for tourist guides

UNESCO Heritage Sites

 

Mokinių atlikti darbai

Trumpas video apie Šilalę

UNESCO objektai Lietuvoje

Lankstukas „All Erasmus+ TRIP visits“

RURAL AND ECO TOURISM IN LITHUANIA

Erasmus+ GROUP Trip

Nesakau sudie – sakau iki

Turizmas bei kelionės įvertinimas” vyko 2022 06 05- 06 11 dienomis Súkromná stredná odborná škola Pro scholaris Žilinoje, Slovakijoje. Į šį vizitą vyko keturios mokytojos (Daiva Eisimantienė, Gida Zobelienė, Jolanta Baubkuvienė ir Birutė Knyzelienė) bei keturi trečių gimnazijos klasių mokiniai (Benas Vaitkus, Lukas Straukas, Paulina Turauskytė ir Rokas Auryla).
Pirmadienis buvo skirtas susipažinimui su mokykla, Slovakijos turizmu bei Žilinos miestu. Ryte mokykloje vyko paskaita apie UNESCO paveldą Slovakijoje ir vėliau patikrintos žinios per Kahoot platformą. Kiek vėliau iškeliavome į miesto centrą, kur vyko orientacinis žaidimas, kurio tikslas buvo susipažinti su populiariausiomis miesto vietomis, fotografuojant aplankytas vietas, išklausant pasakojimą apie jas arba atliekant įvairias užduotis.
Kadangi šio vizito tema buvo “Sveikatingumo ir SPA turizmas,” po pietų dalyviai vyko į SPA “Aphrodite”, esančią kurortiniame mieste „Rajecké Teplice“ Žilinos rajone. Čia mokiniai sužinojo apie SPA teikiamas paslaugas, gidas papasakojo apie centrą, jo istoriją ir apie anksčiau ten saugotus brangakmenius bei auksą. Po to visiems dalyviams buvo suteikta galimybė išmėginti SPA teikiamus malonumus.
Antradienį mokiniai iš susirinkusių šalių išklausė turizmo agentūros atstovo paskaitą apie SPA turizmą bei apie tai, nuo ko priklauso pelnas bei kaip jis gaunamas (tai viena iš vizito apie turizmą dalių). Vėliau mokiniai pristatė savo šalių populiariausias SPA vietas bei kuo jos ypatingos. Vakare vyko kultūrinis vakaras, kuriame buvo pristatyta šalių kultūra – dainavo bei šoko ne tik mokiniai, bet ir mokytojai. Vakaras baigėsi picos skanavimu.
Trečiadienį laukė nuotabi išvyka, kurios metu aplankėme Dobšinska ledo urvą, kuris pribloškė neįtikėtinu grožiu. Levočos mieste, aplankėme Švento Jokūbo bažnyčią. Paskutinis aplankytas objektas buvo Spiš pilis, kur, net ir prasidėjęs lietus, nesutrukdė mėgautis aplinka bei vietos istorija.
Ketvirtadienį vykome į Terchova. Užlipus ant apžvalgos bokšto, pasigrožėjome įspūdingu kraštovaizdžiu. Vėliau aplankėme Slovakų nacionalinio didvyrio Juraj Janosik monumentą, bei Slovakų mokiniai-gidai papasakojo įdomių faktų apie jį. Po to nuvykome į Oravy Podzamok, kur projekto dalyviai buvo padalinti į tris grupes, kurios pamainomis atliko tas pačias užduotis. Viena iš jų buvo apsilankymas Orava pilyje ir naudojantis aplikacija susipažino su vietos istoriją. Paskutinė šios dienos veikla buvo naudojantis virutalios realybės įranga, susipažinti su pilyje vykusiu gyvenimu.
Penktadienį veiklos buvo vykdomos mokykloje. Mokiniai buvo supažindinti su kelionės įvertinimu bei jo svarba. Praktinės užduoties metu, mokiniai ir mokytojai turėjo įvertinti visą vizitą Slovakijoje ir po to buvo aptari rezultatai. Taip sužinojome apie kelionės įvertinimo ir įsivertinimo naudą.
Po pietų vykome į Budatino pilį. Ten, lankydami pilį, susipažinome su pilies ir šalies istorija bei dar viena Slovakų UNESCO paveldo rūšių- vielos meno dirbiniais. Po pažinties su pilimi, pilies kieme buvo įteikti pažymėjimai. Taigi Erasmus+ projektas TRIP baigė veiklas. Kad ir kaip gaila, bet atsisveikindami nesakėme “Sudie”, dauguma vizito dalyvių atsisveikino tardami ”Iki greito pasimatymo.”
Vertinant visa projektą, reikia pažymėti, kad tarptautiniai projektai suteikia ne tik galimybę išvykti į kitą šalį, susipažinti su šalių kultūra,plėsti akiratį, bei susirasti naujų draugų, jie ugdo bendrystės jausmą, kritinį mąstymą, tobulina viešojo kalbėjimo įgūdžius.  Jie taip pat suteikia galimybę įtraukti į veiklas tuos mokinius, kurie neturi galimybės keliauti.

C4 mobilumas Lenkijoje

Įgyvendinant Erasmus+ projektą „Travelling Raises an Inclusive Partnership“ N° 2019-1-SK01-KA229-060651 keturios Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos mokinės : Agnė Kaziukonytė, Kamilė Kondrotaitė, Aistė Gražinskytė ir Austėja Jurkutė , lydimos mokytojų Daivos Eisimantienės ir Irenos Gabrielaitienės , kovo 21 – 25 dienomis dalyvavo projekto C4 mobilumo veiklose Nidzicoje, Lenkijoje. Kad pasiektume savo miestelį-Nidzicą, pervažiavome labai miškingą ir ežeringą Mozūrijos teritoriją. Lieknos, aukštos pušys, ežerų lopinėliai – gražu.Taip norėjosi pamatyti didesnį miestelį su pažįstamomis maitinimo įstaigomis. Bet … vingiuotas kelias ir kaimeliai ar miesteliai. Nidzicoje mūsų malonūs draugai pasitiko prie didingos viduramžių pilies. Kitą dieną visų laukė svarbi veikla pilyje.
Mūsų susitikimo tema – „Kaimo ir ekologinis turizmas“, tad mokiniai iš Lietuvos, Turkijos, Ispanijos, Slovakijos ir Lenkijos dalyvavo įvairiose projekto veiklose. Gaila, bet nedalyvavo mokiniai iš Italijos. Visos penkios dienos buvo kupinos įspūdingų, kasdien skirtingų veiklų.
Pirmąją dieną savo kraštą pristatė Nidzicos turizmo firmos atstovė. Ji labai išsamiai supažindino su kaimo ir ekologinio turizmo ypatumais Lenkijoje. Po to pristatė savo šalis visi dalyviai. Nuo egzotiškos Turkijos, didingos Katalonijos iki Tatrų ir mūsų barokinio Vilniaus su gražia Agnės šypsena nuotraukose… Niekam net sakyti nereikėjo – visi suprato, iš kokių gražių šalių atvykome. Tad po karantino visi geriau susipažino su savo gimtinėmis. Mokiniams pavyko pagilinti savo viešojo kalbėjimo įgūdžius- visi pristatė savo šalis angliškai, diskutavo, atsakinėjo į klausimus. Visiems buvo naudinga slovakų mokytojos Janos paskaita apie psichologinį gido pasiruošimą. Ir dienos įspūdžius vainikavo nuostabi, visus įtraukianti, šeimininkų suorganizuota veikla – The Amazing Race: getting to know Nidzica – pažintis su Nidzica.
Antrą dieną pradėjome mokytojos Janos suorganizuotose dirbtuvėse – mokiniai pritaikė per paskaitą įgytas žinias praktikoje. Po pietų dalyviai džiugiai dalyvavo išvykoje į kaimo turizmo sodybą „Land of Seven Wonders“. Čia visi susipažino su regiono istorija, įvairiomis profesijomis, senoviniais darbo įrankiais. Po to buvo pakviesti žaisti tradicinių lenkiškų žaidimų. Mėtė kamuoliukus, keliavo maiše, bet didžiausio entuziazmo sulaukė virvės traukimas.
Kadangi vienas pagrindinių projekto uždavinių yra susipažinti su UNESCO paveldu, tai trečioji diena mus kvietė aplankyti Magdeburgo tvirtovę, vieną didžiausių ir geriausiai išlikusių Viduramžių gynybinės pilies pavyzdžių Vidurio ir Rytų Europoje, vieną monumentaliausių bei įspūdingiausių plytinės gotikos ansamblių Europoje, kurį karo pabaigoje negailestingai subombardavo rusai, nes skubėjo į Berlyną. Pilis ir mums įvarė neviltį- net tris valandas zujome po ją :ir salės, ir virtuvė, ir koplyčia, ir Kęstučio kamera , ir „ prašmatniosios tupyklos“…Tikrai verta pamatyti. Taip ir rodėsi, kad įžengs koks riteris, bet…
Ketvirtoji diena buvo skirta kelionei į Springs Village. Čia mūsų laukė puikus pasivaikščiojimas po Lynos upės rezervatą, apipintą legendomis. Gražu, kai sužinai, kad upelio pradžia – mylimos mergelės ašaros. O sename malūne pasigaminome muilų, išgėrėme kavos, paklausėme miško ošimo. Vėliau aplankėme kaimo sodybą Garncarsca Wioska. Čia mokiniai nudažė velykinius margučius, susipažino su gintaro apdirbimu ir net pasigamino sau papuošalų iš gintaro.
Paskutinę dieną vykome į Lenkijos sostinę Varšuvą. Čia šiltai sutikusi gidė supažindino su Varšuvos senamiesčiu, su svarbiausiomis vietomis, su UNESCO paveldu. Vizitą baigėme lankydami įspūdingą Varšuvos sukilimo muziejų (Museum of Warsaw Uprising). Visą lankymosi laiką veikė garso takelis – plakė širdis ir kaukė lėktuvai – labai gerai supranti, kiek žmonių guli po Varšuvos namais, kiek gyvenimų buvo nutraukta, suluošinta, sunaikinta. O trijų minučių dokumentinis filmas su subombarduotos Varšuvos vaizdais- kulminacija. Reikia pripažinti, kad muziejus sukurtas labai išmintingų ir gerai išmanančių savo dalyką žmonių- profesionalų.
Susitikimas buvo puiki galimybė susirasti naujų draugų, bendrauti angliškai, susipažinti su Lenkijos kultūra, su UNESCO paveldu. Jo metu skambėjo juokas, vyravo puiki nuotaika. Bendrystė -raktinis šio susitikimo žodis. Iki susitikimo Katalonijoje ir Slovakijoje!

Daiva Eisimantienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Erasmus KA-229“ „Travelling raises an inclusive partnership (Keliavimas įtraukia mus visus)“ projektas startuoja

2019 metais lapkričio 25-29 dienomis Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos mokytojos Daivutė Norbutienė ir Regina Arlauskienė dalyvavo projekto „Erasmus KA-229“ „Travelling raises an inclusive partnership (Keliavimas įtraukia mus visus)“ C1 veiklose. Susitikimas vyko Turkijoje, Gaziantepo mieste. Šiame projekte dalyvauja 6 šalys: Lietuva, Lenkija, Turkija, Italija, Ispanija, Slovakija. Šio susitikimo veiklos buvo sutelktos ties tema „Kaip paruošti turizmo produktą?“

Vizito metu vyko 2 seminarai, kuriuos vedė turizmo ekspertai iš Slovakijos. Taip pat buvo surengtas koordinatorių susitikimas, kuriame buvo aptartas projekto valdymas ir rezultatų įgyvendinimas bei paskirstytos visos užduotys mokykloms partnerėms. Šio vizito metu buvo aptarta, kaip bus kuriami turizmo produktai partnerių mokyklose, nes tik vienoje privačioje profesinėje vidurinėje mokykloje „Pro Scholaris“ Slovakijoje yra vykdomos turizmo studijos. Partneriai taip pat aptarė, kaip bus kuriamos TRIP kelionių agentūros kiekvienoje partnerių mokykloje, kaip dalyvaujantys veiklose mokiniai kurs turizmo produktą.

Seminarai ir dirbtuvės Turkijoje buvo būtini tolesnei projekto bei turizmo agentūros veiklai įgyvendinti. Buvo susitarta, kad jos bus įtraukiamos į mokymo procesą : geografijos, istorijos, ekonomikos, kalbų, turizmo ir kitų mokomųjų dalykų pamokas. Taip pat buvo parengtas pamokos plano šablonas.

Šio vizito metu vyko ne tik pagrindinės veiklos. Daug laiko buvo skiriama turkų kultūros paveldui. Turėdami laisvo laiko projekto dalyviai aplankė įžymias Gaziantepo vietas. Tuo, ką aplankyti ir maršrutų sudarymu rūpinosi Turkijos partnerės mokyklos mokiniai, bendradarbiaudami su vietinėmis turizmo organizacijomis.

Po vizito Turkijoje mokytojos Daivutė Norbutienė ir Regina Arlauskienė pasidalino idėjomis ir įspūdžiais ne tik su projekto dalyviais, bet ir su visa gimnazijos bendruomene.

Daiva Eisimantienė

Skip to content